Аналіз сайтів конкурентів: покрокове керівництво

Серпень 18, 2020 | Інструкції |

Кожен власник бізнесу повинен знати своїх конкурентів в обличчя. Керівник компанії - бути обізнаним, куди йде можливий прибуток. Начальник відділу продажів - розуміти, як відповісти покупцеві, якщо він говорить, що в магазині по-сусідству можна отримати товар якісніше і за меншу ціну. Так що без аналізу сайтів-конкурентів Вам не обійтися.

Тому не будемо пояснювати, навіщо потрібно моніторити конкуруючі веб-майданчика, а відразу перейдемо до справи.

Як визначити, які сайти і за якими параметрами треба аналізувати

Є три способи відбору і вивчення майданчиків головних суперників в інтернеті:

  • самостійний моніторинг;
  • використання мережевих сервісів;
  • за допомогою компаній, що спеціалізуються в цій області.

Треба відзначити, що не можна чітко встановити межі між першим і другим способами, це умовна класифікація. При «ручному» аналізі не обійтися без інтернет-помічників, а при використанні сервісів буде потрібно візуальний моніторинг контенту. У кожного методу є свої плюси і мінуси. Розглянемо повний обсяг робіт за першим варіантом.

Способи самостійного визначення головних конкурентів

Для складання списку бізнес-суперників необхідно:

  • Перевірити, хто знаходиться в першій десятці пошукової видачі в Google за ключовими фразами з урахуванням геотаргетингу. Топ-10 компаній, які з’являються в стрічці видачі по п’яти і більше високочастотним запитам, швидше за все, вже домоглися певних успіхів в зазначеному сегменті ринку.
  • Проконсультуватися з співробітниками відділу продажів. Якщо клієнти неодноразово посилаються на переваги іншої організації, її необхідно включити в аналізований список. При одно- і двократній згадці компанія заслуговує на увагу, якщо входить до переліку, що описується в першому пункті списку.
  • Переглянути рейтинги, складені агрегаторами сектора, в якому працює ваша фірма. Виберіть компанії, які здійснюють діяльність в тому ж регіоні, що і ви. Але треба зазначити, що це не самий однозначний показник. Іноді, щоб потрапити в чарт, досить спонсорської участі в заходах. Проте, варто враховувати рейтингові бренди, особливо якщо вони вже зустрічалися в списках за першим чи другим пункту.
  • Звернути увагу на зовнішню рекламу в районі офісу вашої організації, вивчити розташування близьких за видом діяльності підприємств за картками Google. Найчастіше потенційний клієнт з декількох варіантів, при інших рівних умовах, вибере компанію, до якої ближче добиратися. Тому інформація і комерційні пропозиції на сайті вашої фірми повинні бути помітно цікавіше, ніж у оффлайн-сусідів.

Під час пошуку в Мережі важливо враховувати:

  • регіон надання послуг або продажу товару;
  • якщо дослідження проводяться не в перший раз, необхідно увійти в режим «інкогніто», так як алгоритми пошукових порталів буде враховувати ваші інтереси і ставити на більш високі позиції ті сайти, на які були зафіксовані заходи раніше;
  • відбір варто проводити по високочастотним запитам, особливо при високій насиченості компаніями сегмента економіки, в якому працює ваша фірма.

Більшість маркетологів вважають, що для аналізу треба вибирати не більше п’яти майданчиків. Але це вірно лише частково. Наприклад, якщо в регіоні, де працює компанія, всього 8 девелоперів, що займаються будівництвом і реалізацією апартаментів, або 11 фірм, що пропонують послуги з буріння свердловин, то краще в дослідженні врахувати всіх.

Які параметри бажано оцінювати при аналізі сайту

Виділимо 10 факторів, максимально характеризують майданчик конкурента.

Джерело трафіку

Складові, що підлягають оцінці:

  • Інструменти, які постачають на сайт основний потік клієнтів.

Спосіб отримання інформації:

  • На жаль, тут не обійтися без спеціалізованих сервісів. В цьому випадку можна скористатися Similarweb.

Посилальне оточення

Складові, що підлягають оцінці:

  • Визначення галузевих ресурсів.
  • Згадки в блогах.
  • Каталоги агрегаторів.
  • Карти Google.
  • Прес-релізи.
  • Інші природні посилання.

Цей параметр теж неможливо оцінити вручну. Дані збираються за допомогою спеціалізованих сервісів, наприклад:

  • Majestic SEO;
  • Ahrefs;
  • Open Site Explorer.

Юзабіліті

Складові, що підлягають оцінці:

  • Наявність каталогу.
  • Зручний пошук по сайту.
  • Можливість застосування фільтра.
  • Доступність повних описів продукту, цін.

Спосіб отримання інформації:

  • Зрозуміти зручність використання майданчика не під силу жодному штучного інтелекту. У цьому пункті складно прописати кількісні параметри. Визначальне значення має самостійний серфінг і опитування цільової аудиторії.

Технічні особливості

Складові, що підлягають оцінці:

  • Швидкість завантаження сторінок.
  • Наявність неробочих посилань, неотображающііхся картинок або відео.
  • Адаптація для мобільних пристроїв.

Спосіб отримання інформації:

  • Всі три параметра можна перевірити самостійно, але зручніше використовувати сервіс Serpstat.

Контент

Складові, що підлягають оцінці:

  • Стилістика.
  • Унікальність.
  • Обсяг.
  • Структурування.
  • Експертність.
  • Тематика.
  • Періодичність публікацій.
  • Наявність статей з майданчика в соцмережах.

Параметри з першого по третій допоможуть оцінити:

  • Главред;
  • Тургенєв-Ашманов;
  • Текстовод.

Наступні чотири пункти доведеться атестувати самостійно. Характеристику по останньому рядку видасть сервіс Buzzsumo.

Посадочні сторінки

Цей елемент відноситься до попередньої теми, але виділений в окремий, так як обумовлює конверсію відвідувача в покупця.

Складові, що підлягають оцінці:

  • Не має чітких критеріїв аналізу.

Спосіб отримання інформації:

  • Визначається дослідним шляхом. Якщо є дані про успішність конкурента, можливо, цьому сприяє формат посадкової сторінки, і треба до неї придивитися.

Продаюча стратегія

Складові, що підлягають оцінці:

  • Відповідність асортименту заявленому.
  • Перехід на сайт з реклами на запитуваний продукт.
  • Цінова політика.
  • Програми лояльності.
  • Вибір засобів зв’язку (чат, прямий або зворотний дзвінок, електронна пошта та ін.).

Спосіб отримання інформації:

  • Аналізується вручну.

Задекларовані на сайті переваги компанії

Складові, що підлягають оцінці:

  • Термін роботи на ринку.
  • Рівень експертність.
  • Офіси в інших регіонах і країнах.
  • Контроль продукції.
  • Клієнтська підтримка та ін.

Спосіб отримання інформації:

  • Знімається з сайту вручну.

Інтерактивні інструменти, «фішечки»

Складові, що підлягають оцінці:

  • Необхідність і наявність калькулятора.
  • Освітні книги, купон на бензин за відвідування офісу продажів, сумочка для гаджета і інші дрібниці в подарунок.
  • Відеовідгуки покупців.
  • Безкоштовні консультації експерта.
  • Конкурси з реальним призовим фондом.
  • Відео- і текстові огляди, рейтинги.
  • Форум.

Спосіб отримання інформації:

  • Візуальний. Найцікавіші і робочі інструменти переробляються під себе і впроваджуються. Ефективність, як правило, оцінюється досвідченим шляхом.

Ми розглянули 10 основних параметрів, що підрозділяються більш ніж на 30 складових. Розберемо принцип структурування інформації з урахуванням кількості розглянутих конкурентів.

Як упорядкувати дані

Найзручніший спосіб - це таблиці в Excel. Вони дозволяють виробляти різні види сортування, закріплювати області, що дуже зручно для роботи.

Дані по сайту своєї компанії краще ставити на початку таблиці, тому що при закріпленні областей буде зручно проводити порівняння.

Також можна зробити розбиття по датах, наприклад, вносити оновлені дані раз на місяць або квартал, тоді буде видно ефект вжитих заходів в динаміці.

Перейдемо до другого способу роботи з сайтами.

Аналіз майданчиків за допомогою сервісів

Проводиться також в три етапи:

  • визначається список конкурентів;
  • проводиться оцінка сайтів по перерахованим параметрам;
  • зібрана інформація заноситься в таблицю.

Найбільш дієві інструменти, що дозволяють отримати максимально точні дані з майданчиків конкурентів, пропонують сервіси:

Arsenkin tools

Що може:

  • Скласти топ сайтів за запитом від десяти до 100;
  • Перевірити позиції вашої майданчики і порівняти з двадцятьма конкурентами.
  • Проаналізувати контент за кількома параметрами.
  • Перевірити сумісність з мобільними пристроями.
  • Покаже метатеги сторінок.

Ціна:

Більшість функцій безкоштовні.

Serpstat

Що може:

  • Підібрати конкурентів, продемонструвати інформацію про розвиток їхнього сайту.
  • Перевірити ключові фрази.
  • Моніторити позиції в пошуку.
  • Рецензувати посилання і популярні сторінки майданчика.
  • Аналізувати оптимізацію, проводити аудит помилок ресурсу.

Ціна: Безкоштовно.

Букварікс

Що може:

  • Визначати фрази, за якими ранжируется сайт конкурента і його місце в Яндекс і Google.
  • Підбирати ключові слова.
  • Виділяти семантичне ядро.

Ціна: Безкоштовно з обмеженнями. Вартість передплати ~250 грн.\місяць.

Similarweb

Що може:

  • Проводити аналіз ключових слів і пошукового трафіку.
  • Визначати маркетингові канали (рекламні, соціальні мережі).
  • Моніторити відвідуваність сайту.

Ціна: 199-499 $ США.

Buzzsumo

Що може:

  • Знайти статті з максимальним охопленням.
  • Дати статистику по соціальним мережам (виняток ok.ru, vk.ru).
  • Показати кількість посилань.

Ціна: Від 79 $ в місяць.

Majestic SEO

Що може:

  • Перевіряти ключові слова.
  • Показувати історію метрик.
  • Видавати джерела посилань.

Ціна: 50-400 $ США на місяць.

Ahrefs

Що може:

  • Визначати трафік за ключовими словами.
  • Аналізувати контент.
  • Встановлювати найпопулярніші сторінки.
  • Показувати джерела посилань.

Ціна: Тестовий період - 7 днів, вартістю 7 $ США. Від 99 $ США в місяць.

Open Site Explorer

Що може:

  • Провести підбір ключових слів.
  • Вивчити і описати посилання.
  • Здійснити пошук в соцмережах.
  • Показати вплив розташування на активність користувачів.
  • Проаналізувати домен.

Ціна: Перераховані можливості надаються безкоштовно.

Searchmetrics

Що може:

  • Підбирати ключові слова.
  • Визначати позиції в пошукових системах.
  • Оптимізувати контент.

Ціна: Від 89 $ США в місяць.

SEMRush

Що може:

  • Дізнаватися трафікогенерірующі ключі.
  • Визначати конкурентів.
  • Повідомляти позиції сайтів у видачі на ПК і мобільному пристрої.
  • Показувати посадочні сторінки.
  • Аналізувати рекламні кампанії.
  • Виробляти облік змін позицій у видачі.

Ціна: Від 99 $ в місяць.

SpyFu

Що може:

  • Виконати повний аналіз pps-кампанії.
  • Провести моніторинг конкурентів.
  • Підібрати ключові слова.

Ціна: Від 33 $ в місяць.

Alexa

Що може:

  • Виробляє порівняння сайтів, трафіку на них.
  • Аналізує технічні можливості майданчиків.
  • Визначає, за якими ключовими словами просуваються конкурентні сайти.

Ціна: Від 99 $ США в місяць.

Woorank

Що може:

  • Визначити технології, використовувані на майданчику.
  • Показати застосовуються аналітичні системи.
  • Проаналізувати ключові слова конкурентів, зворотні посилання.
  • Дати рекомендації щодо поліпшення технічних аспектів сайту.

Ціна: Тестовий період безкоштовно - 14 днів. Від 59 $ США в місяць.

Проведення конкурентного аналізу на аутсорсингу

Виконується за описаною схемою. Але при цьому:

  • Для оцінки статистичних даних будуть використані точні, перевірені сервіси.
  • Вся інформація буде зведена в таблицю, що дозволить провести самостійний аналіз.

Звертайтеся в нашу компанію, і ми звільнимо ваш час для вирішення інших не менш важливих бізнес-задач.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Є злочини гірші, ніж порушувати правила пошукових систем. Наприклад - не читати їх.