Чому CDN не потрібний: розвінчуємо старий міф

Березень 22, 2021 | Блог | Технічні питання SEO

Технологія CDN була створена для прискорення роздачі важкого контенту і забезпечення стабільності онлайн-трансляцій. Але для більшості повільних бізнес-сайтів - це не більше ніж зайва «милиця», який у багатьох випадках не вирішує, а посилює проблему. Від нього слід відмовитися на користь разового технічного настроювання інтернет-ресурсу.

Як працюють CDN?

Мережі доставки контенту (content delivery network) працюють за двома основними сценаріями:

  1. Вузли в складі мережі кешують певні дані (які часто запитуються користувачами) і кожен раз віддають їх на вимогу без звернення до origin-сервера.
  2. Контент з вихідного сервера лунає на всі вузли мережі, а вже з них - на комп’ютери користувачів.

У першому випадку вузли CDN «перехоплюють» призначені для користувача запити, щоб прискорювати передачу даних, одночасно скорочуючи навантаження на основний сервер.

У другому випадку інформація транслюється в режимі реального часу для всіх користувачів, територіально розподіленим по регіонах, країнам, континентах.

Переваги технології:

  • підтримується відмовостійкість через роздачу важких типів контенту, коли веб-ресурс отримує велике навантаження;
  • забезпечується більш надійна і швидка, з меншими затримками, комунікація з географічно близьким споживачами;
  • розвантажується основний веб-сервер.

Одне із значущих переваг технології - можливість налаштувати, масштабувати, обслуговувати роздачу статики (CDN) і сервер з бізнес-логікою додатка (API). За допомогою CDN досить просто і ефективно масштабувати мережу роздачі контенту. У багатьох випадках це недороге рішення, добре заточене під свою задачу.

CDN для комерційних сайтів

Чи потрібна CDN рядовому комерційному сайту, яка страждає низькою швидкістю завантаження? Скоріше за все ні. Мережа доставки контенту не вирішить технічних проблем такого ресурсу, хоча і може виправити деякі настройки за замовчуванням (якщо оператор мережі надає подібні послуги).

Але головні функції CDN полягають не в технічній оптимізації, а в підстановці «милиць» для передачі важкого контенту та розповсюдження даних на великі відстані.

Більшість бізнес-сайтів в цьому не мають потреби:

  • вони не ведуть онлайн-трансляції на широку аудиторію;
  • між їх користувачами і сервером зазвичай немає надто великої дистанції;
  • вони не роздають важкий контент.

Наприклад, відео завантажується сторонніми сервісами (YouTube). А географія передачі даних часто обмежується одним регіоном - на такій відстані фізичні втрати швидкості занадто малі, щоб істотно впливати на швидкість завантаження сайтів.

Виходить, для комерційних інтернет-ресурсів з відсутністю специфічного статичного контенту від CDN немає ніякої користі.

Шкода CDN для сайту

А чи може CDN шкодити сайту? Запросто, і тому багато прикладів.

По-перше, вибираючи CDN, ви отримуєте додаткову точку затримки, адже тепер система ускладнюється за рахунок підключення ще одного вузла, а це тягне нові витрати ресурсів і затримки.

По-друге, вузол CDN - це ще і потенційна точка відмови. Тому, перш ніж підключатися, слід з’ясувати: де знаходиться вузол, як налаштована маршрутизація в системі і не виникнуть помилки сайту.

При цьому за послуги мережі доставки контенту потрібно платити. А плата найчастіше залежить від обсягу переданого трафіку. Доведеться додатково контролювати кількість даних, щоб планувати бюджет.

Які проблеми CDN не вирішують?

Втрати в швидкості через віддаленість сервера від користувачів зазвичай несуттєві, а на багатьох бізнес-сайтах немає важкого контенту. Зате є інші гострі проблеми, критичні для швидкодії інтернет-ресурсу:

  • неоптимізовані зображення;
  • важкий і зайвий код;
  • неправильне підключення JS і CSS;
  • помилки в налаштуванні бази даних;
  • недостатня потужність сервера.

Оператор CDN, теоретично, може звести нанівець помилки, допущені при розробці і в настройках серверах. Але це разові роботи, які доцільно проводити на стороні сайту - так вигідніше і безпечніше.

Існує безліч перевірених інструментів прискорення, включаючи серверне кешування, використання Nginx і Apache, мініфікацію CSS і JS, попереднє завантаження ключового вмісту, стиснення фото і тексту, компресію даних і багато іншого.

Якщо ж сайт розроблений досвідченими фахівцями і пройшов технічну оптимізацію, цілком можливо обійтися без CDN.

CDN - для кого?

У світі побудовано чимало станцій content delivery network. Вони розташовуються на всіх континентах, в різних регіонах, країнах і районах. Послуги мереж CDN користуються попитом - з боку кого?

Основними користувачами мереж доставки контенту виступають проекти, що працюють з великими і важкими даними, в тому числі на постійному потоці. Багато великих компаній будують власні станції, через які транслюють інформацію широкої аудиторії. Для них технологія CDN незамінна.

Сайт компанії, яка здійснює діяльність на території київського регіону, з сервером під Києвом в послугах мереж доставки контенту не потребує. А проблема повільного завантаження вирішується один раз - проведенням технічних робіт на самому ресурсі.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Багато людей схильні перебільшувати ставлення пошукових систем до себе і свого сайту - чомусь їм здається, що вони у кожного викликають складну гаму симпатій і антипатій.