Експертний погляд на регіональне просування сайту

Вересень 9, 2020 | Блог | Просування сайту,SEO

Регіональна прив’язка - один з ключових питань, яке вирішується ще на етапі підготовки до створення сайту і при плануванні просування. Вона безпосередньо пов’язана з географією бізнесу: ресурс просувається на тій території, де знаходяться потенційні споживачі товарів і послуг. Це відбивається в наповненні, структурі, а іноді - навіть в доменному імені сайту.

Сайт може бути географічно «прив’язаний» до всієї країни, окремих регіонах, конкретного міста або району. Важливо правильно визначити регіональність і налаштувати її, особливо для комерційного ресурсу. Від цього залежить головне - результативність просування і конверсія.

Навіщо потрібна регіональна прив’язка?

Регіональність - значимий фактор SEO, що впливає на ранжування в пошуку. Ще в 2009 році Яндекс оголосив про запуск алгоритму «Арзамас», який вибудовує для кожного регіону окрему пошукову видачу. Тобто, результати просування по одному і тому ж запиту в різних містах можуть істотно відрізнятися. І причина тому - саме географічна прив’язка.

Як Яндекс, так і Google при формуванні видачі віддають перевагу сайтам з місцевою регіональною прив’язкою - правда, тільки по геозалежних запитам. Це такі ключові фрази, які відносяться до певної території.

Наприклад, коли людина набирає в пошуку «шафа», Google формує видачу, релевантну комерційному запитом з даним словом. При цьому враховується географічне розташування користувача.

Чому важлива географічна прив’язка сайту:

  • Конкуренція в окремих регіонах майже завжди нижче, ніж в цілому по Україні (виключення - Київ, Львів, Одеса, Харків).
  • Пошуковики лояльно відносяться до місцевих компаніям (навіть якщо регіональний сайт за всіма чинниками поступається федеральному, він може показуватися вище - в тому числі, за рахунок популярності у локальній аудиторії).
  • Просування по регіонах, з огляду на більш низькій конкуренції, зазвичай обходиться дешевше.

Як задати регіон сайту

Регіональність комерційного сайту визначається пошуковими системами автоматично - в першу чергу, на підставі інформації на сторінці «Контакти». Враховується зазначені адреса та код міста.

Контакти

Головне, що потрібно зробити для регіональної прив’язки - це вказати детальний і достовірний адреса офісу (виробництва, складу, представництва). А також бажано використовувати номер телефону, що містить код міста.

Доцільно вказувати реальні контактні дані, оскільки і адреса, і телефон легко перевірити. Явно помилкова інформація розцінюється як введення в оману і жорстко карається санкціями.

Мапа

Добре, якщо в розділі з контактами можна користуватися карткою із зазначенням розташування офісу та додатковою інформацією (опис, час роботи, відгуки). Це підвищує довіру і пошукачів, і користувачів.

Щоб компанія була відображена на картах, її потрібно додати в Google My Business (google.com/business).

Ключові слова

По-друге, контент повинен бути оптимізований під регіональні запити. Важливі згадки назв міста або регіону в текстах, заголовках, мета-тегах. Спамити не слід - досить одного вживання географічної прив’язки на головній сторінці, в інформації про доставку, а також на просуваються сторінках (як мінімум - в мета-тезі Title).

Якщо сайт має регіональні представництва або просувається по декількох містах, географічне згадка може бути присутнім в урлах. Для кожної території створюється окрема сторінка або цілий піддомен.

Посилання

По-третє, має значення регіональність ресурсів, що посилаються на просувний сайт. Тому в створенні посилальної маси обов’язково повинні брати участь місцеві донори - це потрібно перевірити і, при необхідності, скорегувати.

Хостинг

Для регіональної прив’язки в ряді випадків має значення фізичне розташування хостингу (IP-адресу, за якою визначається геолокація). Так що є сенс розміщувати сайт безпосередньо в регіоні просування.

Як просуватися по декількох регіонах

Якщо компанія здійснює діяльність не в одному, а в декількох регіонах, підхід до просування залежить від структури і специфіки бізнесу.

Філії в різних регіонах / містах

В якості філії підходить і офіс, і магазин, і склад - але обов’язково з реально існуючими фізичною адресою і телефоном (знову ж таки, бажано - міським).

Регіональні розділи

Коли філій немає, але компанія віддалено взаємодіє з аудиторією з різних міст і регіонів, можна використовувати регіональні розділи на сайті. Для цього створюються сторінки (як правило, другого або третього рівня) і оптимізуються під конкретну територію.

Даний підхід працює тільки для великих сайтів з великою відвідуваністю (наприклад, агрегатів) і вимагає серйозних вкладень у розкручування.

До того ж, занадто велика кількість регіонів, представлених на сайті, знижує ефективність просування по кожному з них.

Піддомени

Ефективне просування малого і середнього бізнесу, що не має філій, але бажає бути присутнім в різних містах і регіонах, можливо через піддомени. Цей спосіб передбачає створення окремих сайтів на доменах третього рівня .

Піддомени добре просуваються поряд з регіональними сайтами. В умовах обмеженої конкуренції можна порівняно швидко домогтися потрібного результату.

Субдомен вважається повноцінним сайтом і при цьому не впливає на основний ресурс. Однак для ефективної пошукової оптимізації необхідно виконувати ряд налаштувань - щоб уникнути «склеювання» з головним дзеркалом. А саме, для кожного поддомена:

  • створюється і налаштовується robots.txt;
  • генерується карта sitemap.xml;
  • прописуються унікальні мета-теги;
  • готується оригінальний контент;
  • додаються місцеві адреси і телефони в розділ «Контакти»;
  • конкретизується інформація про доставку з урахуванням локальних особливостей;
  • публікуються регіональні новини, відгуки місцевих клієнтів.

Як бачимо, створення піддоменів для кожного регіону - досить трудомісткий процес. Але зусилля з лишком виправдовуються на етапі просування. До того ж, це дешевше, ніж запуск нових сайтів на окремих доменах.

Особливості просування сайту по всій Україні

Якщо компанія не прив’язана до конкретного регіону, є два варіанти просування:

  1. По всій Україні.
  2. За обраними регіонами.

У комерційній і геозалежній видачі будуть так чи інакше переважати сайти з вираженою регіональною приналежністю. А бюджет SEO різко зростає.

Тому навіть при просуванні по Україні доцільно робити ставку на регіональність: тобто, створювати територіальні субдомени, розділи, сторінки на сайті і оптимізувати їх під відповідні регіони або міста.

Ефективно просувати регіональні розділи і сторінки можна в двох випадках:

  1. Якщо сайт великий і популярний.
  2. Якщо конкуренція низька.

У всіх інших випадках слід робити ставку на субдомени. Для цього бажано зосередитися на двох-трьох ключових регіонах, оскільки створення і просування піддоменів вимагає значних ресурсів. Надалі можна розширювати географію присутності, додаючи нові субдомени.

Варто розуміти, що єдиного рецепту успіху в SEO не існує. Тактика і результативність сильно залежать від ситуації і тематики. Тому перед початком роботи потрібно глибокий аудит інтернет-бізнесу компанії. А прямо зараз рекомендуємо скористатися безкоштовною консультацією фахівців SEOFox.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!