Коли можна обійтися без SEO або яким проектам пошукова оптимізація не потрібна

Листопад 22, 2020 | Блог | Поради клієнтам,SEO

Ми намагаємося завжди говорити клієнтам тільки правду, зайве їх ніколи не обнадіювати і не братися за SEO, якщо не впевнені в його результатах. Наш досвід роботи з різними інтернет-проектами показав, що для одних проектів SEO - must-have, а для інших - марна трата грошей. У ряді випадків на пошукової оптимізації можна заощадити, звернувшись до інших способів просування. Якраз про це ми і хочемо розповісти в цьому матеріалі.

Коли немає сенсу використовувати SEO

Таких ситуацій, в яких пошукова оптимізація марна, досить багато. Ми зібрали найтиповіші з них.

Ви пропонуєте новий, унікальний продукт, на які не сформований попит

Якщо ваш продукт тільки-тільки виходить на ринок і являє собою щось революційне - просувати його по пошуковим запитам проблематично. Очевидно, що люди ще нічого не знають про нього, і тому не шукають.

Ви можете самі перевірити попит на товар або послугу, скориставшись безкоштовним сервісом Bukvarix.

Хоча, мабуть, цей пункт не таке однозначне, як здавалося б. Якщо продукт новий, але вже входить в сферу сформованих інтересів досить широкої аудиторії - просувати його можна, використовуючи біляцільові та інформаційні запити.

Наприклад, ви виводите на ринок інноваційний засіб від прищів. Про нього ще ніхто не знає, але цільова аудиторія активно цікавиться - «як позбутися від прищів». На цій основі можна пропрацювати групу ключових фраз. За ним прийдуть люди, які шукають рішення своєї проблеми або просто вивчають інформацію, а цю аудиторію вже можна конвертувати в клієнтів вашого бізнесу.

Низький попит на продукт

Буває зворотня ситуація - коли продукт існує давно, але попит на нього вкрай малий.

Якщо попит на товар або послугу невеликий, значить і трафік в пошукових системах обмежений. Коло людей, які шукають щось подібне, настільки незначні, що вкладати великі кошти в SEO не має сенсу. Вкладення просто не окуплять себе.

Пошукова оптимізація при відсутності скільки-небудь помітного попиту задіюється лише у виняткових випадках. наприклад:

  • Якщо ваш продукт коштує дорого або дуже дорого, то навіть при низькому попиті на нього вкладення в SEO можуть окупитися.
  • Якщо конкуренція в якомусь сегменті не надто висока, то і вкладення в SEO можуть бути невеликими і також зможуть окупитися.

Попит на ваш продукт стійко знижується

Попит - явище непостійне. Він залежить від мінливих потреб людей, моди і сезонних факторів. Коли аудиторія втрачає інтерес до того чи іншого продукту, динаміка пошукового попиту показує стійкий спадний тренд. У такій ситуації вкладатися в SEO ризиковано - поки ви займаєтеся розкручуванням, попит може впасти до нуля.

Тому важливо стежити за трендами - це не просто модне слово, а значущий маркетинговий фактор.

Практично жоден продукт не захищений від падіння попиту. Яскравий приклад - спіннери, які різко увірвалися на ринок і в даний час виходять з моди.

ТОП видачі зайнятий великими майданчиками

Дуже складно просуватися в ніші, де ТОП-10 пошуку зайнятий сайтами-агрегаторами, маркетплейсамі, дошками оголошень, інформаційними або новинними ресурсами. Це великі майданчики, конкурувати з якими вкрай витратно і часто безглуздо.

Пошукові системи віддають перевагу великим агрегаторами і маркетплейсам, оскільки вони володіють розвиненою структурою, пропонують користувачам великий вибір, а в силу розвиненою конкуренції тут нижчі ціни.

Такі популярні сайти як дошка оголошень OLX, AutoRia, Prom або Rozetka залучають величезний трафік і мають високий авторитет в плані цитованості (згадки).

Так чи варто навіть намагатися боротися з мастодонтами? Якщо ви бачите, що у видачі, крім агрегаторів, немає ваших прямих конкурентів - це свідчить про те, що великі майданчики збирають основний трафік. А значить, потрібно йти і розкручуватися на них - тобто використовувати ці майданчики як канали продажів.

Але нав'язати конкуренцію маркетплейсам і дошках оголошень, все ж, можна - наприклад, через альтернативні і менш конкурентні запити, по географічній прив'язці (місцевим сайтам люди довіряють більше), а також через розширення асортименту і «копіювання» головних конкурентних переваг великих майданчиків.

Ваш асортимент значно менше, ніж у конкурентів

Наявність широкого асортименту - одне з важливих конкурентних переваг бізнесу. Людям потрібен вибір, вони люблять порівнювати і вибирати з великої кількості пропозицій. Це дозволяє знаходити потрібне за найкращою ціною.

Тому, якщо на вашому сайті представлено 5 ляльок, а у конкурентів їх тисяча - вкладатися в SEO на даному етапі не слід. Потрібно спершу опрацювати асортимент - розширити його за рахунок нових позицій, в тому числі тих, які не мають у найближчого конкурента.

Якщо не займатися розширенням асортименту, просуватися буде складніше і дорожче. Поведінкові фактори будуть працювати не на вашу користь, та й конверсія виявиться низькою, так що вкладення можуть не окупитися.

Ваш продукт програє в співвідношенні ціна-якість

Чи не увінчається успіхом просування сайту, на якому представлені товари або послуги свідомо більш низької якості за тією ж або вищою ціною, ніж у конкурентів.

Сучасні користувачі добре орієнтуються в цінах і мають можливості вибору. Вони довіряють сайтам з гарантіями і реальними відгуками, тому майже завжди вибирають оптимальне поєднання якості і ціни.

Якщо ви пропонуєте дитячі коляски невідомої китайської марки за цінами італійських брендів, покупці напевно підуть до конкурентів, де за ті ж гроші можна купити перевірену якість.

У цьому випадку навіть, якщо SEO спрацює і принесе вам багато трафіку, воно не буде конвертуватися в продажу. А отже, втрачається весь сенс просування.

У вас немає унікальної торговельної пропозиції (УТП)

Перш ніж вкладатися в SEO, слід добряче попрацювати над маркетингом - зокрема продумати УТП. Ваша пропозиція має чимось вигідно відрізнятися від усього, що пропонують конкуренти, щоб також забезпечити конверсію.

Сильною стороною може бути якість або ціна, зручна доставка або професійна консультація, або найбільший асортимент в ніші. Ще краще додати якусь «цінність», яку не зможуть скопіювати конкуренти.

Якщо ви займаєтеся установкою вхідних металевих дверей і знаєте, з якими труднощами стикаються замовники в вашому районі (нестандартні отвори, необхідність додаткової обробки) - запропонуйте їм комплексний продукт, що включає нестандартну двері з обробкою під ключ за ціною типового продукту. В цьому випадку SEO спрацює і забезпечить бажану конверсію.

Ви не бажаєте або не маєте можливості допрацьовувати сайт

SEO-фахівці аж ніяк не чарівники, та й пошукові системи сьогодні не дають «творити чудеса» (наприклад, масовими закупівлями текстів і посилань).

Сучасна пошукова оптимізація передбачає приведення сайту в відповідність до вимог і очікуваннями користувачів. Крім того, часто потрібна зміна структури ресурсу, створення якихось нових розділів і сторінок, доопрацювання функціоналу. В рамках просування ведеться наповнення контентом, здійснюються технічні налаштування.

Тому, якщо ви не готові допрацьовувати сайт, як того вимагає SEO-фахівець, то, ймовірно, не варто починати пошукове просування. Альтернативне рішення - налаштувати контекстну рекламу.

Немає грошей, маленький бюджет

Потрібно розуміти, що SEO - це трудомісткий і довготривалий процес, що вимагає вкладень. Кошти вкладаються, в тому числі, в доробку сайту і створення контенту. До того ж, конкуренція в пошуку така, що з маленьким бюджетом важко розраховувати на великий результат.

Буває так, що всі ресурси вкладені в створення і запуск сайту. Кошти, що залишилися пішли на контекстну рекламу і соціальні мережі - але вихлопу немає. Приймається рішення «хоч якось» просуватися в пошуку. Однак, якщо у вас немає бюджету на просування або він вкрай обмежений - не варто сподіватися на SEO, чудес не буває.

Якщо грошей немає, радимо спробувати освоювати пошукову оптимізацію самостійно або із залученням менш розкручених і розпіарених агентств або фахівців.

У вас одна посадкова сторінка в висококонкурентному тематики

Ваш Лендінг може бути успішний в нізкоконкурентним ніші. Але в тематиці з високою конкуренцією він, найімовірніше, програє багатосторінковим сайтам.

Чим складніше і конкурентніші тематика, тим більше вимог пред’являється до сайтів, до кількості та якості сторінок. Для повноцінного розвитку сайту часто на ньому потрібно створювати окремі сторінки, оптимізовані під відповідні запити.

Наприклад, навіть якщо ви пропонуєте послуги евакуатора - можна виділити розділи «Легковий евакуатор» і «Вантажний евакуатор», а також створити регіональні сторінки ( «Евакуатор в Коломиї», «Евакуатор в Серпухові» і т. Д.).

Заточений під конверсію, Лендінг вельми обмежений в оптимізації. Для продажу з односторінкового сайту рекомендуємо все-таки використовувати контекстну рекламу.

Немає жодних альтернативних каналів продажів, а продажі потрібні відразу

Не варто робити ставку на SEO, коли немає більше ніяких каналів продажів, а замовлення потрібні тут і сейчас.Чтоби отримати результат від пошукової оптимізації, потрібні чималі ресурси у вигляді бюджету і часу. Тому, іноді перш ніж вкладатися в SEO, розумно зосередитися на тих каналах просування, які можуть забезпечити швидкі продажі.

Наприклад, щоб запустити онлайн-школу англійської мови, краще спочатку вкластися в соціальні мережі і налаштувати контекстну рекламу, а також використовувати розсилки та інші подібні інструменти розкрутки.

Чи потрібно Вам SEO?

Як бачите, ставка на SEO не завжди виправдовує себе. Пошукова оптимізація - тривалий і ресурсномісткий процес, який приносить результат, але тільки за певних умов. Якщо вони свідомо нездійсненні, ви ризикуєте втратити і гроші, і час. Виберіть виконавців, які вводять клієнтів в курс справи і надають об’єктивну інформацію про можливості просування сайту, про потенційних точках зростання і перспективи його розвитку.

Якщо Вам потрібно вирішити подальшу дорогу, звертайтеся і ми проведемо попередній аудит проекту і надамо професійну консультацію.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Пошуковий маркетинг (SEO) надає більш істотний вплив на збільшення продажів в магазинах, ніж демонстраційна реклама (фактично це вплив в три рази більше).