Контент-маркетинг для виходу на маркетплейси

Квітень 5, 2021 | Блог | Контент-маркетинг

Успішний вихід на маркетплейси повинен базуватися на хорошій стратегії, частиною якої є контент-маркетинг. Просування на торгових майданчиках немислимо без якісних описів, фото, відео та інтерактиву з аудиторією.

Успіх продажів на маркетплейсах залежить від правильної стратегії: вибору майданчика, товарного асортименту, ціноутворення. Не менш важливим є якісний контент: професійно складені описи, фотографії, відеоогляди, статті. Вони приваблюють, утримують аудиторію, підштовхують до купівлі.

У конкуренції між продавцями виграє той, хто робить ставку на контент-маркетинг.

Навіщо виходити на маркетплейси?

Пандемія COVID-19 наочно показала переваги електронної комерції. Вихід в онлайн для багатьох продавців став необхідністю.

Але e-commerce була затребувана і до коронакрізіса. Ще в 2019 році 42% українців, за даними Rozetka, вважали за краще купувати товари в інтернеті. Щомісячна аудиторія маркетплейсів становить, в середньому, 12 млн чоловік - і продовжує зростати.

У розпал пандемії кількість замовлень на Rozetka зросла на 60% за один місяць.

Вийти на маркетплейс можна досить швидко і без значних вкладень. Не потрібно створювати сайт, налаштовувати онлайн-платежі, а часто - навіть організовувати доставку і зберігання товарів. При цьому продавець отримує прямий доступ до величезної аудиторії потенційних покупців.

Як влаштований маркетплейс

Маркетплейс - це велика торгова площадка, на якій розміщуються різні вендори і продавці. По суті, майданчик надає готову технологічну інфраструктуру для організації продажів, а часто сама займається просуванням товарів і залученням відвідувачів.

Люди схильні купувати на великих онлайн-ресурсах: тут величезний вибір, багато реальних відгуків, в цілому - більше інформації про товари.

Маркетплейс - найпопулярніша бізнес-модель в e-commerce.

Надаючи інфраструктуру, маркетплейси беруть комісію з продавців - від 5 до 70% з кожної угоди. А щоб потрапити на окремі майданчики, потрібно пройти суворий відбір.

Вибір маркетплейса

Всі торгові майданчики фокусуються на певних категоріях товарів: одяг, взуття, електроніка, побутова техніка, гаджети, інструменти, продукти харчування. Очевидно, що при виборі маркетплейса слід враховувати його основну спрямованість.

На маркетплейсах добре продаються гаджети, іграшки, аксесуари, одяг, косметика і побутова техніка. Перспективні товарні категорії: ліки, текстиль, меблі, господарські товари, продукти.

На що звернути увагу при виборі маркетплейса:

  • потенційна аудиторія;
  • розмір комісії;
  • можливості створити власний вітрини;
  • наявність додаткових інструментів просування;
  • чи є обмеження по розміщенню на інших майданчиках.

Доцільно почати з майданчика, яка ставить мінімальні вимоги.

Маркетингова стратегія

Щоб успішно вийти на маркетплейс, бажано мати досвід в інтернет-торгівлі. Продавати на майданчиках в умовах зростаючої конкуренції стає все складніше. Тому без продуманої маркетингової стратегії не обійтися.

На чому будується маркетингова стратегія:

  1. Вибір товарної групи (якщо ще не визначилися) - з урахуванням попиту, витрат і прибутку, наявності постачальників, виробників.
  2. Аналіз конкурентного оточення і продажів товарів обраної категорії - в інтернеті взагалі і на цікавлять маркетплейсах зокрема.
  3. Контент-маркетинг - вже на етапі стратегії слід продумати, як буде організована робота з контентом (від цього залежать продажу і, в цілому, успіх бізнес-моделі).
  4. Планування роботи з постачальниками і покупцями (заявки, зберігання, відвантаження, доставка, повернення, платежі).

Стратегія повинна будуватися на дослідженні, аналітиці та плануванні.

Краще починати з однієї товарної категорії і обмеженого асортименту. Метою повинно бути потрапляння в лідери ніші (в тому числі, за рахунок низьких цін). Коли мета досягнута, асортимент розширюється, ціни підвищуються.

Робота з контентом

При виході на маркетплейс не можна займатися однією лише операційною діяльністю. Велике значення має контент-маркетинг. В умовах конкуренції і приблизно рівних можливостей, у продавців саме цей інструмент визначає успіх продажів.

Серед товарів різних продавців покупець вибере той, де є якісне фото, докладний опис, навіть якщо його ціна вище.

Чому так важливий контент? Вибираючи товар на онлайн-майданчику, покупець не може «помацати» його. Він судить про продукт тільки за наданою Вами інформацією. Якщо відомості мізерні, покупець пройде мимо. Від якості презентації залежить, куплять ваш товар чи ні.

Картки товарів

Товари на маркетплейсе повинні мати ідеальні картки. Створити їх - трудомістке завдання. Потрібно уявити максимальну кількість інформації в зручному і привабливому для користувачів вигляді.

Щоб користувач маркетплейса прийняв рішення купити ваш товар, він повинен в нього закохатися.

Недостатньо скопіювати в картку назву і вбити характеристики. Тут обов’язково має бути присутнім якісне фото, від якого «Не відвести очей». Текст і відео повинні підкріплювати і посилювати перше враження. А відгуки і зворотний зв’язок від продавця - остаточно підштовхувати до покупки.

Складові якісної товарної картки:

  • Текстовий опис;
  • фото;
  • Відео;
  • Характеристики;
  • Відгуки;
  • Зворотній зв’язок.

Маркетплейси пропонують різні варіанти оформлення карток.

Звичайно потрібно заповнити певний мінімальний набір атрибутів. Але не слід обмежуватися ними. Заповнення кожної картки - велика робота.

Це ще одна причина, по якій на перших порах варто зробити ставку на мінімальну кількість товарів і приділити максимум уваги кожній товарній позиції.

Фотографії

Фото - перше, що «чіпляє» око відвідувача маркетплейса. Яскрава, чітка, приваблива фотографія - 90% успіху. Тому створення зображень для товарів найкраще замовити у професіонала.

Професійні «фішки» для фотографій товарів:

  • Знімки з різних ракурсів - людина повинна побачити товар з усіх боків (як ніби покриття в руках).
  • Дрібні деталі крупним планом - акцент на унікальні особливості, оригінальному дизайні.
  • Фон і супутні предмети - краще показувати товар в тих умовах, де він зазвичай використовується (чайник - на кухні, плаття - на моделі).
  • Емоційність - фотографії повинні викликати емоції (це досягається за допомогою грамотного поєднання кольорів, гри світла, відблисків).

Торговий майданчик може пред’являти особливі вимоги до фото - це слід враховувати при організації фотозйомки.

Описи товарів

Якісні опису теж краще замовити у фахівця. Вони повинні бути оригінальними - написаними спеціально для конкретного товару, розміщеного на відповідній онлайн-вітрині. При написанні текстів копірайтер буде враховувати аудиторію майданчики, конкурентне середовище і специфіку продавця.

Ознаки якісних товарних описів:

  • Оптимальна довжина тексту - суть повинна бути виражена ємко, в 500-800 символах.
  • Унікальність - досить показника 80-90%.
  • Ключові слова - слід вписувати ключові середньої і низької зокрема, що дозволить показуватися в пошуку.
  • Корисна інформація - текст повинен бути тільки у справі, з цікавими фактами, конкретикою.
  • Грамотність - помилки неприпустимі.
  • Зручність сприйняття - опис має легко читатися за рахунок грамотного структурування і відсутності складних оборотів.

Відео

Відеоконтент відмінно доповнює фото і текстовий опис. Підраховано, що наявність ролика про товар збільшує конверсію на 80%. Люди схильні більше довіряти тому, що бачать своїми очима. Детальніше про це: 15 причин використовувати відео для просування товарів і послуг.

Відео може не просто показати зовнішній вигляд, але і продемонструвати особливості застосування, роботи продукту. Якісний ролик переконує людини в тому, що йому потрібен саме цей товар.

Замість відео в картках можна використовувати 3D-моделі товарів.

Товарні характеристики

Важливо грамотно підійти до заповнення характеристик в кожній товарній картці. Коли користувачеві є з чого вибрати, він уважно порівнює параметри. Обов’язково вказувати індивідуальні показники продукту, а також опції, затребувані у покупців.

Перш ніж заповнити характеристики, доведеться проаналізувати ринок і виявити сильні сторони товару.

Варто також розуміти, що за характеристиками працюють фільтри пошуку. Чим точніше заповнені ключові параметри, тим більше шансів залучити цільового покупця.

Відгуки

На окрему увагу на маркетплейсах заслуговують відгуки. Зазвичай покупці самі діляться своїми думками про товари і обслуговуванні. Впливати на них можна - удосконалюючи асортимент і роботу з клієнтами.

Зворотній зв’язок

На багатьох маркетплейсах покупець може задавати питання, що цікавлять. Необхідно своєчасно реагувати на них і давати інформативні відповіді.

Швидка і якісна зворотний зв’язок - показник добре організованої роботи і демонстрація турботи про клієнтів. А ще це можливість удосконалювати контент в картці товару: запитувану інформацію слід вносити в опис і характеристики.

Просування контентом

Контент-маркетинг - потужний інструмент просування . Можна використовувати його для розширення аудиторії, підвищення впізнаваності, зростання продажів на маркетплейсе.

Можливі засоби просування контентом:

  • тематичні статті;
  • пости в блозі;
  • новини;
  • рекламні матеріали.

Контент може розміщуватися як на самому маркетплейсе, так і на сторонніх сайтах, в соціальних мережах.

Цікавими і корисними нотатками, а також сподобалися товарами користувачі нерідко діляться на своїх сторінках, расшарівая ваш контент і збільшуючи трафік.

А щоб точно «потрапляти» в призначені для користувача інтереси, потрібно аналізувати пошукові запити, потреби аудиторії, очікування і сподівання потенційних клієнтів.

Контент дозволяє створити ефект лідерства. Заповнюючи інформаційний простір, ви виглядаєте в очах людей провідним гравцем ніші.

Для просування на маркетплейсах можна використовувати всі доступні інструменти, включаючи цифрові вітрини, посилання на рекомендації, знижки, банери, чати з покупцями.

Професійний контент-маркетинг

Як бачимо, вихід на маркетплейс вимагає не таких уже й малих ресурсів. Недостатньо підключитися до торговельному майданчику та вивантажити на неї наявні товари. Має бути спочатку провести велику підготовку, а потім ретельно налаштувати кожну товарну картку і організувати своє просування за допомогою контенту та інших доступних маркетингових інструментів.

У цій роботі складно обійтися без допомоги фахівців: контент-менеджера, фотографа, відеомонтажери, копірайтера. Тим більше, що ви можете розміщуватися на декількох маркетплейсах і згодом розвивати асортимент. Та й існуючий контент потребує своєчасного оновлення.

Щоб використовувати всі переваги маркетплейсів, замовляйте контент у професіоналів.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Ти назавжди у відповіді за всіх, кому зробив аудит.