Міфи про гарантію конверсії Лендінгу або сайту

Березень 19, 2021 | Блог | Поради клієнтам

Звертаючись до розробників Лендінга, оптимізаторів сайтів, маркетологи компанії вимагають чітко прописаних цифр конверсії трафіку. Найчастіше, без наданих від підрядника гарантій клієнти відмовляються укладати договір. Наскільки такий підхід обгрунтований? І чи можна заздалегідь прорахувати конверсію сайту?

Воронка продажів і види конверсії

Будь-який бізнес організовується для отримання прибутку. Дохід компанії виникає при реалізації товару або послуг.

Для оцінки ефективності комплексу заходів, що ведуть до збільшення товарообігу, використовується «воронка продажів». Цей термін означає розподіл потоку відвідувачів з моменту першого контакту до укладання договору.

Наприклад, при реалізації нерухомості є три види конверсії між етапами:

  • візит потенційного клієнта на сайт;
  • контакт (дзвінок, зв’язок через чат);
  • показ об’єкта;
  • покупка.

З цього можна зробити висновок, що розробники впливають тільки на перший етап - переклад трафіку в контакти з відділом продажів. Це дійсно так, але тільки для чесно виконують послуги інтернет-підрядників.

Давайте розберемо чому.

Параметри конверсії, залежні від розробників майданчику

  1. Юзабіліті сайту. І це зрозуміло. Відвідувач не піде з ресурсу, що відповідає на його питання, а інтерфейс Лендінгу допомагає зробити дію.
  2. Інструменти для організації зручного і швидкого контакту. Наприклад, форма зворотного зв’язку, чат з експертом і ін.
  3. Рекламні засоби. Компанії, що мають досвід роботи в області інтернет-маркетингу, можуть порекомендувати і налаштувати канали, які постачають якісний, цільовий трафік в сегменті ринку замовника.
  4. «Фішечки», які залучають користувачів. Цікаві рішення (меми, конкурси, ігри) дійсно можуть спрацювати на «сарафанне радіо» і залучити велику кількість відвідувачів. Але, як правило, це діє тільки для молодіжної цільової аудиторії, і може знизити конверсію через підвищення кількості «порожніх», що не цікавляться продуктом відвідувачів.

Внутрішні чинники, що впливають на конверсію, або що залежить від замовника

Існує ряд параметрів, які визначаються керівниками і політикою продажів в компанії. Розберемося, наскільки велике їх вплив на конверсію і в чому воно полягає.

Унікальна торгова пропозиція (УТП)

Винятковість продукту часто описується в тексті, який починається з перерахування реальних і уявних переваг товару і компанії і закінчується закликом до дії. Насправді, для підвищення конверсії УТП має бути дійсно ексклюзивним, пропонувати користувачеві те, що він не знайде у конкурентів. Це може бути знижка, додаткова послуга, якась реальна технологічна перевага.

Релевантність пропозиції

Мова оффера, параметри товару або послуги підбираються під вимоги цільової аудиторії. По можливості, краще протестувати форму подачі і зазначені факти на представниках ЦА, інакше Вас просто не зрозуміють.

Однак будьте обережні - спроба розмовляти з вашою цільовою аудиторією на її сленгу може виставити Вас в смішному світлі і знизити довіру до пропонованого товару.

Кількість компаній-конкурентів

Якщо фірм у вашому сегменті економіки багато, то при виведенні на ринок нового бренду доведеться включитися в гонку рекламних бюджетів. Практично будь-який сегмент ринку має обмежені можливості по кількості клієнтів і треба буде докласти чималих зусиль для того, щоб залучити споживачів. У цій ситуації програє той, у кого раніше закінчаться гроші, так що уважно стежите за вартістю залучення клієнтів і контролюйте витрати на рекламу.

Ціни

Вартість продукції або послуг часто має вирішальне значення при виборі. Виняток становлять тільки товари преміум-класу, популярність яких не пов’язана з ціною. І якщо хтось із конкурентів почне демпінгувати, то потрібно очікувати зниження конверсії, яким би чудовим не був Лендінг.

Асортимент

Велика ймовірність, що відвідувач віддасть перевагу вибрати весь необхідний перелік товарів або послуг на одному сайті, а не формувати потрібний набір, вивчаючи всі пропозиції в Мережі (вірно, в основному, для середнього і високого цінового сегмента). Тобто, чим ширше ваш асортимент, тим вище буде конверсія.

Ім’я компанії, популярність бренду

Знайому назву викликає більше довіри. Споживачі охочіше відгукуються на рекламу тієї фірми, про яку вже чули. Виняток становлять компанії з негативною репутацією. Бренд, тільки завойовує ринок, викликає недовіру. Клієнт боїться потрапити на шахраїв. Для збільшення впізнаваності на перших порах завжди потрібно іміджева реклама.

Відгуки

Відразу скажемо, що розміщені на сайті листи від вдячних клієнтів надають мінімальний вплив на конверсію: відвідувачі їм просто не вірять. Набагато краще працює оцінка користувачів на сайтах з відгуками.

Географічне положення, регіон

Число користувачів, які вчинили цільове дію, залежить від своєчасності і необхідності продукту для охоплюється території. Наприклад, ймовірність придбання кабріолета в північних регіонах набагато менше, ніж на чорноморському узбережжі. А в Київській області перевагу отримає фірма, що забезпечує безкоштовну доставку.

Якість текстів, дизайн

Це два найсуб’єктивніших параметра. Іноді погано оформлена стаття захоплює увагу користувача більше, ніж вивірений і вилизаний текст без граматичних помилок. А моторошне оформлення сайту забезпечує максимальне число цільових дій. Розібратися, що працює, а що ні, допомагає тестування, без якого високої конверсії не буває.

Зовнішні чинники впливу на конверсію

Це параметри, на які не можуть впливати ні замовник, ні виконавець. До них відносяться:

  • Економічна ситуація в Україні, стан макроекономіки. Згадайте буми продажів електроніки або гречки, навіть туалетної бумаги.
  • Пора року. Особливо важливо в сезонної торгівлі, а відповідно, і для конверсії.
  • День тижня. Залежить від пропонованого продукту. У п’ятницю, наприклад, зростає реалізація алкоголю, а в понеділок більше роботи у таксопарків.
  • Навіть подобовий графік конверсії має нерівномірний характер. Трафік на сайт може зростати в години пік, в обідній час, при цьому показуючи низьке число цільових дій.
  • Метеорологічні умови.
  • Волатильність валют.

Виходить, що конверсія залежить від безлічі пов’язаних між собою нерегульованих і невпливових факторів.

Як діють компанії, що гарантують підвищення конверсії

Найчастіше замовник, якому пообіцяли збільшити кількість відвідувачів, які вчинили цільове дію на Лендінг, і прописати це в договорі із зазначенням конкретного відсотка, радіє, що, нарешті, знайшов людей, готових відповідати за свої дії. Він не розуміє, що при цьому знижує конверсію на наступних етапах.

Недобросовісні виконавці з метою дотримання умов договору можуть:

  • Самостійно залишати заявки, спілкуватися з відділом продажів клієнта або замовляти проведення заходів на буксах. Це призводить до того, що незважаючи на велику кількість «цільових» відвідувачів сайту, рівень показів і реалізацій не піднімається. Якщо раптом при зростанні конверсій Лендінгу падають показники відділу продажів, це означає, що цільові дії відбуваються примусово.
  • Розміщувати на майданчику умови не відповідаючі дійсності (придумуючи додаткові переваги, преференції) або «фішечки», які залучають нецільову аудиторію. Перший прийом небезпечний для іміджу бренду. Цільовий покупець, який не отримав обіцяного, придбає негативний досвід спілкування з компанією, і залучити його повторно навряд чи вийде. Другий спосіб також не приведе до збільшення обсягу продажів.
  • Залучити до складання договору юриста, який професійно придумає такі формулювання, відповідно до яких відсутність підвищення конверсії - це не порушення договору, а об’єктивна реальність, за яку виконавець відповідальності не несе.

Підведемо підсумки. Жодна чесно працює компанія не зможе гарантувати величину підвищення конверсії. Не варто сподіватися на те, що в період економічної кризи зміна дизайну або наповнення сайту текстами і відгуками збільшать кількість цільових дій відвідувачів.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Просування сайту - просування бізнесу.