Навіщо потрібен контент-план і як з ним працювати

Квітень 10, 2021 | Блог | Контент-маркетинг

Контент - рушійна сила інтернет-маркетингу. А керувати нею зручно через такий робочий документ як контент-план. У ньому, як у базі даних, систематизується вся інформація про плануваня, запущених у виробництво і готових публікаціях в рамках інтернет-просування бізнесу .

Навчитися працювати з контент-планом - корисна навичка. Його слід освоїти, якщо ви розкручуєте особистий бренд, ведете блог компанії, займаєтеся просуванням сайту або використовуєте всі засоби інтернет-маркетингу для розвитку бізнесу.

Пульт управління контентом

Контент-план - це своєрідний пульт управління, з якого лунають команди на створення публікацій і здійснюється контроль над процесом. Тут зводиться воєдино інформація про матеріали, їх авторів та каналах поширення.

Особливе значення контент-план набуває для бізнесу, активно просувається в інтернеті. Щоб досягти успіху, слід:

  • задіяти різні майданчики (як мінімум, сайт і основні соціальні мережі);
  • публіковати різноманітний контент (посадочні сторінки на сайті, статті, опису товарів і послуг, новини, розважальні матеріали, фото, відео, аудіо);
  • забезпечити регулярність виходу публікацій.

Всі ці завдання допомагає вирішувати правильно побудований контент-план. Він повинен стати робочим щоденником менеджера, відповідального за хід просування. А якщо в процесі бере участь ціла команда (з менеджерів, авторів, редакторів, керівників), кожен учасник повинен отримати безперешкодний доступ до спільного документу.

Як побудувати контент-план?

Найпростішим контент-планом є список тем для публікацій, складений від руки на аркуші паперу. Це занадто примітивний підхід, який не має нічого спільного з професійною організацією робочого процесу.

Вибір носія

Сучасний контент-маркетинг занадто багатогранний і великий і передбачає інтенсивну діяльність по генерації матеріалів, за допомогою яких відбувається залучення аудиторії і взаємодія з нею. Тому аркушем паперу при складанні контент-плану не обійтися.

Зручніше за все використовувати електронний документ. У нього можна багато разів вносити правки без шкоди для зовнішнього вигляду плану. Такий документ може скільки завгодно масштабироваться - приростати новими рядками і полями, примітками, доповненнями і т.п. До того ж, його зручно зберігати, копіювати і пересилати без втрати даних.

Ще краще - онлайн-документ, який в режимі 24/7 доступний з комп’ютерів з будь-якої частини світу. Слід підключити до нього всіх учасників процесу. А при необхідності можна запрошувати нових і закривати доступ тим, хто більше не братиме участі в роботі.

Вибір програми для ведення контент-плану не є принциповим. Але, здається, краще електронних таблиць (наприклад, Microsoft Excel або Google Таблиць) нічого не придумано - в тому числі тому, що працювати в них може будь-хто без будь-якої спеціальної підготовки.

Робота над оформленням

Отже, документ ми створили. Що тепер? Має бути його правильно оформити. Для цього потрібно поглянути на процес генерації контенту так, щоб побачити його в цілому і зрозуміти, як він влаштований. Це дозволить визначити ключові критерії створення контенту, які повинні бути відображені в робочому плані.

Основні аспекти генерації контенту, які відображаються в плані:

  1. Тема публікації (не плутати з назвою статті - це прерогатива автора).
  2. Вид контенту (стаття, пост, новина, коментар, відеоролик, аудіозапис тощо).
  3. Майданчик розміщення (власний сайт, соцмережі, блог, форум, сторонні ресурси, інше).
  4. Автор - якщо є різні виконавці.
  5. Цільова аудиторія - для кого створюється матеріал, на кого він спрямований.
  6. Зміст публікації (в допомогу автору - тези, короткий або докладний план, основна інформація) або ТЗ (техзавдання).
  7. Посилання на джерела для публікації.
  8. Додаткова інформація (примітки, коментарі).
  9. Дата написання (дедлайн для виконавця).
  10. Дата публікації (виходу матеріалу).
  11. Пріоритет (низький, середній, високий, термінове).
  12. Рівень складності (для вибору виконавця і оцінки роботи).
  13. Вартість (рівень оплати - якщо матеріали замовляються).
  14. Статус (узгодження теми, заплановано, в роботі, на перевірці, готове, опубліковано).
  15. Посилання на публікацію (після готовності).

При формуванні матриці контенту можна використовувати всі перераховані пункти або лише деякі з них - відповідно до потреб. Не слід занадто ускладнювати форму документа без видимої необхідності, однак варто зробити план якомога більш інформативним і зручним для менеджерів і виконавців.

Як вести контент-план

Мало створити контент-план - важливо навчитися правильно з ним працювати. По-перше, він повинен стати настільним документом для кожного учасника (зразок офісної системи управління проектами). Робочий день бажано починати з перегляду контент-плану на предмет змін і поточних завдань.

А по-друге, слід взяти за правило щодня працювати над розвитком документа: генерувати нові теми, додавати зауваження, контролювати терміни та якість виконання, стежити за повнотою і актуальністю інформації.

Добре, якщо контент-план ведеться силами всієї команди, і кожен несе відповідальність за свою ділянку діяльності. У такому випадку документ повністю відображає хід просування засобами контент-маркетингу, працювати з ним зручно і цікаво.

Головне, що потрібно дотримуватися при веденні контент-плану:

  • Суворо контролювати дедлайни і терміни виходу публікацій - регулярність в просуванні має велике значення.
  • Стежити за виконанням поставлених завдань і оперативно вносити зміни, зауваження, позначки.
  • Регулярно вносити на узгодження і затверджувати нові теми (щодня або раз на кілька днів - джерело контенту не повинен вичерпуватися).
  • Контролювати повноту, актуальність, достовірність даних.

Як ще можна використовувати контент-план?

Можливості використання контент-плану не обмежуються генерацією тим і контролем виконання. Цей документ має є великий потенціал для організації спільної роботи (недарма відзначено схожість з системою управління проектами).

Робота з віддаленими співробітниками

Якщо контент-план організований в форматі онлайн-документа, до нього можна підключатися не тільки з офісу, але і з будь-якої точки планети. Це дозволяє розширювати мережу співробітників, не обмежуючи себе рамками міста, району, країни. Даний пункт набуває особливої актуальності в період пандемії і загального переходу на цифрові технології.

Мозкові штурми

Легко влаштовувати мозкові штурми безпосередньо в документі. Досить виділити для цього відповідний розділ і поставити термін. Кожен відповідальний висуне свої ідеї, а інші члени команди підготують нову редакцію їх.

Сховище контенту

Всі матеріали, створені в рамках контент-просування, можуть централізовано зберігатися в одному документі, в тому числі у вигляді посилань на веб-сторінки або електронні файли. Це означає, що ваші публікації завжди під рукою - можна звернутися до них в будь-який момент, знайти і відредагувати потрібне.

Розрахунок оплати праці

Досить підключити до документа бухгалтерію і тим самим спростити розрахунок зарплати співробітників. При цьому будь-які непорозуміння між виконавцями і замовником відсутні, адже дані про оплату наочно відображаються в таблиці і завжди доступні обом сторонам.

Ефективний інструмент просування

Як бачимо, контент-план - це не просто перелік тем для публікацій, а багатофункціональний інструмент для просування бренду або бізнесу в інтернеті. З ним особливо зручно працювати командою, що включає штатних і віддалених співробітників.

Стрункий, зрозумілий, інформативний план дозволяє налагодити безперебійну генерацію якісного контенту. Причому, довгострокове планування дає можливість своєчасно випускати новини, огляди, замітки, рекламні матеріали, презентації - до календарних подій, виходу нових продуктів (товарів, послуг), маркетингових акцій.

Працюючи з контент-планом, ви ніколи не втратите потрібне, не забудете про важливе і уникнете повторень. Наочне уявлення тим і видів матеріалів дозволить дотримати ще один значимий принцип контент-маркетингу - різноманітність. Щоб домогтися максимальних результатів в просуванні, варіюйте інформаційні, продають і розважальні публікації на різних майданчиках.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!