Просування сайту статтями - як це працює?

Серпень 5, 2020 | Блог | Контент-маркетинг

Існують різні SEO-стратегії, які можна використовувати для сайту. Один з найбільш ефективних способів - просування статтями. При грамотному підході він забезпечує відмінний результат у вигляді збільшення трафіку і зростання позицій. Причому, ефект може бути досить швидким і, в той же час, тривалим.

У чому суть методу?

Просування статтями - різновид контент-маркетингу. Метод полягає в тому, щоб створювати якісні публікації, оптимізовані під пошукові запити, і розміщувати їх на власному сайті.

Під якістю матеріалів розуміється їх корисність, інформативність, зручність сприйняття. Вони повинні вирішувати актуальні завдання користувачів, відповідати на їхні запитання. При цьому потрібно давати вичерпні відповіді і дотримувати необхідний рівень експертність.

Важлива складова методу - пошукова оптимізація статей. У текстах використовуються популярні ключові слова, перш за все інформаційного типу. Вони дозволяють залучити трафік і особливо ефективні в нішах з високою конкуренцією з комерційних запитам.

Основні принципи методу:

  • статті повинні бути корисними і інформативними;
  • обов’язково використовувати пошукові запити;
  • публікацій має бути багато.

Просування статтями працює тільки за умови створення великої кількості матеріалів за певний період. Конкретне число залежить від бюджету, але бажано генерувати не менше 10-20 публікацій в місяць. Це особливо важливо на початковому етапі розкручування, коли сайту потрібно «заявити про себе» в інтернеті.

Про що писати?

Щоб домогтися бажаних результатів просування, потрібно піднімати найактуальніші теми, піднімати актуальні питання. Необхідно писати про те, що цікавить користувачів прямо зараз (або буде цікавити в короткостроковій перспективі).

Контент-план в Excel

Генерація контент-плану (списку тем для написання матеріалів) - цікавий і творчий процес. Можна (і бажано) залучати до нього фахівців, експертів тій чи іншій області, керівників бізнесу, менеджерів по роботі з клієнтами.

  • Фахівці та експерти знають продукт або певну область «зсередини» - вони можуть запропонувати теми, що розкривають внутрішній устрій, особливості створення, принципи роботи.
  • Керівники «мислять ширше»: вони бачать проблеми розвитку, перспективи, специфіку організації процесів, а також можуть піднімати питання, актуальні для бізнесу (b2b).
  • Менеджери з продажу добре знають «болю» і актуальні потреби кінцевих користувачів - клієнтів (то, що «потрібно людям»).

Якщо зібрати масив інформації з усіх трьох рівнів, можна отримати довгий перелік тем для висвітлення. Але перед тим слід співвіднести їх зі статистикою пошукових запитів з інтернету.

Пошукова оптимізація статей

Мета статейного просування - залучити якомога більше трафіку на сайт. Зростання відвідуваності позитивно впливає на позиції в пошуковій видачі Яндекса і Google. Тому слід використовувати найбільш популярні теми - питання, що цікавлять якомога більшу кількість людей.

В інтернеті популярність теми «вимірюється» кількістю запитів - фраз, що вводяться користувачами в пошуковому рядку. Для просування потрібні найбільш часто вживані слова і словосполучення.

Найпростіший спосіб визначити популярність тим (фраз) - умовно-безкоштовний сервіс . Він доступний усім бажаючим за адресою.

Користуватися ним елементарно: вводимо потрібну фразу і отримуємо всі варіанти її вживання з кількістю запитів за місяць.

Якщо нам потрібно зібрати на сайті якомога більше людей, які, наприклад, цікавляться дерев’яними сходами, значить слід зосередити увагу на наступних темах:

  • дерев’яні сходи на другий поверх;
  • сходи в приватному будинку;
  • сходи в дерев’яному будинку;
  • виготовлення своїми руками;
  • фото сходів.

Нижче знайдемо запити на теми вибору матеріалів, особливостей конструкції, способів облицювання сходів і т.д.

Порівняємо найпопулярніші пошукові фрази з нашою цільовою аудиторією та інформацією від фахівців, менеджерів, керівників. Після чого сформуємо контент-план. Він може бути таким:

  1. Головні правила пристрою сходів в приватному будинку.
  2. 10 ідей для дерев’яних сходів з фото.
  3. Дерев’яні сходи на другий поверх: варіанти конструкцій.
  4. Особливості виготовлення сходів - процес від А до Я.
  5. Яке дерево вибрати для сходів?
  6. Якою має бути деревина?
  7. Чим пофарбувати сходи?
  8. Як позбутися від скрипів?

Зверніть увагу: це ще не заголовки статей, а всього лише «сирі» теми для їх написання. Заголовки «підбираються» на завершальному етапі створення матеріалів.

Як використовувати пошукові запити

При створенні статей важливо уникнути поширеної помилки - публікації текстів заради ключових слів. Сьогодні SEO-тексти в тому вигляді, як їх розуміли раніше, не працюють. На кожну тему в інтернеті знайдеться як мінімум десяток статей з одними і тими ж ключами. Часто вони являють собою кальку один з одного.

Завдання статейного просування - генерація якісного контенту, що перевершує за змістом і формою все, що було зроблено раніше. Тому ми створюємо матеріали виключно «для людей». Але не забуваємо про ключові фрази.

Добре, коли вдається природним чином вписати ключі в:

  • заголовок статті;
  • перший абзац тексту;
  • підзаголовок;
  • в будь-яке місце по тексту (енну кількість разів).

Втім, дана рекомендація не обов’язкова до застосування. Адже, розповідаючи про «дерев’яних сходах на другий поверх», ніяк не обійтися без вживання цих слів. При написанні вони самі собою з’являються в тканини тексту.

Ще краще, коли використовується масив синонімів і тематичних слів ( «дерево», «деревина», «дуб», «бук», «перила», «проліт», «щаблі» і т.д.). Будь-пошуковий робот без праці визначить, що в статті йдеться саме про дерев’яних сходах.

У статейному просуванні застосуємо LSI-копірайтинг - написання текстів з використанням якомога більшої кількості синонімів і тематичних слів.

Хіба можна зовсім без SEO?

Як вже було сказано, без пошукової оптимізації (SEO) не обійтися . По-перше, теми статей повинні відповідати популярних запитах (див. Яндекс.Вордстат). А по-друге, ключові слова і фрази необхідно використовувати в настройках сторінок, на яких публікуються тексти.

Слід розуміти, що статті пишуться для людей, а настройки задаються для пошукових алгоритмів. Тому SEO-заголовок (Title - той, що показується у видачі) майже завжди відрізняється від «людського» (H1).

Якщо у Вас є гарний чіпляє заголовок без точного входження ключової фрази - залиште його. А запит використовуйте в мета-тезі Title сторінки.

Де ще можна вжити ключові слова: мета-тег Description (опис сторінки, що показується в пошуковій видачі), атрибут «alt» (текстовий опис зображення). Але і тут потрібно дотримуватися принципу природності.

Як писати статті

В рамках статейного просування зазвичай пишуться досить великі тексти. Однак об’єм не висмоктується з пальця, а обумовлюється необхідністю повністю розкрити тему. Мета - в одній статті дати відповіді на всі можливі питання користувача. Якщо він, дочитавши до кінця, отримає необхідну інформацію і не продовжить пошук в Яндексі (Google), значить мета досягнута.

Для розкриття теми зазвичай потрібно від 8 до 12 тисяч символів. Це середній розмір якісної інформаційної статті. Але обсяг залежить від тематики, специфіки матеріалу, і може значно варіюватися.

Важливо не обмежуватися заданою кількістю знаків. Головний орієнтир - розкриття теми і відсутність «води» в тексті.

Алгоритм написання статей для просування

Стандартний алгоритм створення статей в рамках стратегії просування виглядає так:

  1. Вибір теми - на основі інтересів аудиторії і статистики пошукових запитів.

Тема повинна бути цікавою і актуальною. Вона може бути популярною. А буває і так, що вдається знайти такий аспект, який ще ніхто не висвітлював.

  1. Написання тексту статті.

Текст - основа матеріалу. Він повинен створюватися за участю замовника. В ідеалі, при складанні статті потрібно спиратися на думки і оцінки експертів. До написання текстів найчастіше залучаються професійні копірайтери.

  1. Редагування тексту.

Текст, підготовлений копірайтером, рецензується (фактчекінг - перевірка фактів) і піддається коректури. Таким чином виключаються усілякі неточності, помилки і описки.

  1. Структурування статті.

Стаття - це більше, ніж просто текст. Отримане «полотно» необхідно структурувати з використанням додаткових елементів контенту (ілюстрації, інфографіка, відео). Якщо матеріал великий, на його початку наводиться зміст.

  1. Підбір фото і відео.

У публікаціях краще використовувати унікальні фотографії, оригінальні відео і анімацію. Якщо такої можливості немає, підбираються реалістичні зображення.

  1. Верстка.

Готова і перевірена стаття переноситься на сайт. У процесі верстки виконується тіпографірованіе - матеріал оформляється у відповідності з усіма правилами і принципами юзабіліті.

Як правильно оформляти?

Окремо зупинимося на принципах оформлення публікацій.

Такі статті повинні бути не тільки цікаві, але й зручні для користувачів. Тут багато що залежить від дизайну і юзабіліті сайту, а також від подачі матеріалу. Тому обов’язково продумується логічна структура, а текст дробиться на розділи, підрозділи, окремі частини і блоки. Для зручності, реалізується навігація по статті.

Чимале значення має візуалізація. Відомо, що основну частину інформації людина звикла отримувати за допомогою зору. Тому текст повинен сприйматися легко і супроводжуватися наочними матеріалами: зображеннями, таблицями, схемами, малюнками, кресленнями, відео.

Бажано постачати публікації посиланнями на інші сторінки сайту. Перелінковка - частина SEO, вона дозволяє правильно розподіляти «вага», забезпечуючи трафік на основні обнародувано сторінки. Крім того, посилання допомагають користувачам в пошуку інформації (втім, це і є їх головна функція).

Перелінковка на сайті

експертні статті

Фахівці та експерти можуть брати участь не тільки в процесі генерації тим, а й безпосередньо в написанні статей. Це вимагає значно більших ресурсів, ніж замовлення текстів у копірайтерів, але вкладення з лишком окупаються «експертних» матеріалів.

На практиці організувати процес написання експертних статей буває складно: свої «профі» навідріз відмовляються, а зовнішні аналітики коштують дорого. Однак існують компроміси.

Варіант створення матеріалу експертного рівня:

  1. Разом з фахівцями ви знаходите і погоджуєте актуальну (і цікаву всім) тему.
  2. Фахівці надають вихідну інформацію по темі в будь-якому зручному вигляді (начерки тексту, голосові повідомлення, запис під диктовку).
  3. Продумується структура статті.
  4. Всі підготовлені дані передаються копірайтер у вигляді готового ТЗ (техзавдання) на написання тексту.
  5. Отриманий текст передається фахівцям на рецензування (вони виправляють неточності, вносять доповнення).
  6. Матеріал відправляється на редактуру (можна залучити коректора).
  7. Фінальний текст оформляється у вигляді статті на сайті (з вмістом, ілюстраціями, інфографікою тощо).
  8. Матюкав публікується для загального доступу.

Замість штатних фахівців в даній схемі можуть залучатися зовнішні експерти (але обов’язково компетентні в питанні).

Де публікуватися?

Всі статті публікуються безпосередньо на просувати сайті - наприклад, в інформаційному розділі, блозі або будь-якому іншому відповідному для цього місці. У цьому полягає відмінність від старого способу посилального просування, коли SEO-фахівці масово скуповували статті на сторонніх ресурсах (зараз за це накладаються санкції).

Однак не забороняється (а навпаки, вітається) розміщення анонсів та «расшаріваніє» створюваних сторінок в інтернеті - на тематичних майданчиках, форумах, в соціальних мережах.

А ось відповідальності за авторські матеріали: не слід розміщувати одну і ту ж статтю на своєму сайті, в соціальних мережах і на сторонніх майданчиках. Важливий принцип унікальності контенту.

Переваги методу

Чим гарний метод просування статтями? В першу чергу, тим, що він дозволяє «обійти» законсервовану видачу по популярним комерційним запитам.

Ми не вкладаємо грандіозні бюджети в просування по комерційним фразам типу «купити сходи», «сходи на замовлення». Хоча підтримка засобами рекламного розміщення (Яндекс.Директ, Google.Adwords) завжди вітається. Замість цього сайт збирає трафік переважно за інформаційними запитами, але за рахунок вибухового збільшення відвідуваності відбувається загальне зростання позицій.

По-друге, метод статейного просування (якщо все робити правильно) забезпечує підвищення впізнаваності, зростання довіри до сайту і компанії. Генеруючи якісний контент, ви працюєте на репутацію. А це перспективний підхід, що передбачає довгострокові інвестиції - на місяці, роки вперед.

Просування статтями - це ще й різновид нативной реклами. Надаючи людям корисну інформацію, ви ненав’язливо нагадуєте про себе. Це відбувається кожного разу, коли людина знаходить ваш сайт в пошуку.

З чого почати?

Перший крок - він важкий самий. Багато так і не наважуються зробити його. А дарма, адже відсутність SEO - це колосальна упущена вигода для бізнесу.

Почати просуватися можна прямо зараз - звернувшись до професіоналів SEOFox. Ми БЕЗКОШТОВНО складемо попередній контент-план для вашого сайту і продемонструємо все переваги просування статтями.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Пошуковий маркетинг (SEO) надає більш істотний вплив на збільшення продажів в магазинах, ніж демонстраційна реклама (фактично це вплив в три рази більше).