Шкідливі поради: 11 способів обдурити клієнта, або як уникнути SEO-шахраїв

Жовтень 25, 2020 | Блог | SEO,Поради клієнтам

На жаль, так буває - нас вибирають не завжди. Щоб обернути такий негативний досвід собі на користь, ми запитуємо зворотний зв’язок у всіх, кому робимо комерційну пропозицію. Хтось йде назустріч і пояснює, чому вибрав конкурентів, а хтось розповідають про свій досвід просування сайту в інших агентствах. Так у нас зібралася ціла колекція негативних кейсів, якими ми поспішаємо поділитися з Вами.

Якщо ви як раз шукаєте SEO-фахівців, ця добірка для Вас - вона допоможе вчасно виявити шахраїв і не витратити бюджет на просування даремно.

Під виглядом просування продають контекстну рекламу

До чого шахраям хитромудрі афери, коли пошукове просування (SEO) можна видати за контекстну рекламу? Так, прямо так в лоб! Уявіть себе на місці клієнта, який не знає різниці і бачить свій сайт в топі мало не на наступний день після початку просування. Так нескладно повірити у всемогутність оптимізаторів і почати вносити на їх рахунок платіж за платежем, поки в далекому майбутньому все врешті не розкриється.

Про всяк випадок пояснимо різницю:

SEO (Search engine optimization, пошукова оптимізація) - це комплекс робіт з доопрацювання та розвитку сайту для просування в пошукових системах. Результатом таких робіт стає поступове зростання позицій сторінок сайту в органічній видачі пошуковика.

Контекстна реклама - це рекламні оголошення, які показуються користувачам поруч з результатами органічної видачі. Вартість реклами залежить від кількості показів оголошення або кліків по ньому. Як тільки рекламний бюджет закінчується, оголошення пропадає.

Різниця між контекстною рекламою і органічної видачею

Іншими словами, при використанні контекстної реклами ви платите за покази чи переходи на сайт по рекламному оголошенню, а SEO - це довгострокові вкладення в сайт, які потім можуть працювати на бізнес роками. І так, просування сайту в пошукових системах майже ніколи неможливо зробити швидко, хоча позитивна динаміка розвитку проекту може бути видна вже через місяць.

Просувають за пустими запитами

Навіщо просувати сайт по потрібним бізнесу транзакційних і інформаційними запитами, коли можна показати клієнту позитивну динаміку по брендовим і низькочастотних запитах з мінімальною конкуренцією? Нагадаємо, про що мова:

Брендові запити (вітальні) крім основної шуканої фрази містять назву бренду або компанії. Чи варто говорити, що просування по вітальним запитам, хоч і важливо, але зазвичай не вимагає особливих зусиль або вкладень. Ви і так практично в будь-якому випадку потрапите по ним на першу сторінку пошуку і проводити якісь роботи для цього потрібно далеко не завжди;

Запити-пустушки не принесуть Вам трафіку, так як мають мінімальну частотність. Зазвичай це цілеспрямовані, специфічні запити, які користувачі запитують вкрай рідко або навіть взагалі ніколи не запитують. Не дивно, що потрапити по ним в видачу не варто і виїденого яйця.

Приділяйте максимальну увагу семантичному ядру. Вимагайте від виконавців якомога більше деталей, в тому числі частотності запитів і їх розподіл по сторінках сайту.

Чи гарантують виконавці 100% вихід в ТОП

Якщо хтось дає Вам 100% гарантію попадання сайту в ТОП по всім запитам, перед Вами шахрай. Чому? Тому що всі алгоритми і фактори ранжирування пошукових систем невідомі жодному seo-фахівцю. А навіть якби були відомі, то ненадовго: принципи роботи пошукових систем змінюються регулярно. Апдейти очевидним чином позначаються на позиціях сайтів в пошуковій видачі: сьогодні ви на 30 місці, а завтра - на третьому. Буває і навпаки, нажаль.

Гарантувати в SEO можна хіба що поступове зростання органічного трафіку на сайт. Передбачити 100% потрапляння в топ і збереження позицій по частотним і конкурентних запитах не здатні навіть найкращі фахівці.

За результатами попереднього аудиту розповідають про 100500 помилках

Щоб дізнатися, що вашому сайту загрожує смертельна небезпека іноді навіть не потрібно звертатися в агентство - найчастіше результати попереднього аудиту можуть просто надіслати Вам на пошту. Документ від SEO-компанії може містити багатосторінковий звіт про виявлені на вашому сайті помилках. Не поспішайте лякатися! Прямого обману з боку агентства тут немає, але, швидше за все, вашому сайту не приділили і п’яти хвилин, а звіт про помилки згенерований черговим онлайн-сервісом. Крім того, що скористатися такими сервісами будь-хто може самостійно, багато «помилки» з звіту - то ж відсутність keywords на сторінці - швидше за все, зовсім не критичні і на них взагалі не варто звертати уваги.

Завалюють величезними звітами про роботу

SEO-агентства часто надають розлогі звіти про виконану роботу, часто-густо складаються з наворочених графіків, таблиць і діаграм. Швидше за все, це банальні вивантаження з автоматичних систем знімання позицій і аналізу сайту, вбиті в шаблонний документ з фірмовим стилем. Щоб зрозуміти наведену в них інформацію, клієнту потрібно або самому стати SEO-спеціалістом, або найняти когось для розшифровки. Правда, часто там і розшифровувати-то нічого - звіти часто-густо складаються з красивих картинок, а конкретикою там і не пахло. Нічого кримінального в цьому немає, але, швидше за все, Вас тримають за дурня.

Що робити: звертайте увагу не на обсяг і оформлення звіту, а на наведений в ньому склад виконаних робіт. Вимагайте у підрядників конкретики: найчастіше всі ці багатосторінкові звіти створюються з єдиною метою - показати видимість роботи.

Ми дотримуємося іншої практики - коротко даємо конкретику по потрібним показникам і завжди тримаємо клієнтів в курсі двох об’єктивних показників:

  • зростання цільового трафіку на сайт з пошукових систем;
  • зростання числа відвідувачів, які оформили покупку або заявку на сайті

Накручують Ліди

Навряд чи якомусь замовнику робота з оплатою за Ліди здасться невигідним пропозицією. Але і у неї є зворотна сторона: часто можна натрапити на шахраїв, які будуть накручувати кількість заповнень потрібних форм на сайті або приводити на нього підставних потенційних клієнтів. Для цього навіть існують спеціальні колл-центри, які під виглядом клієнтів дзвонять в компанії по заздалегідь узгодженим з шахраями алгоритмам і з’ясовують інформацію про послуги і товари.

Замовник просування не може відрізнити підставних клієнтів від реальних покупців і оплачує «фахівцям» все Накручувані таким чином Ліди. Звичайно ж, вартість послуг подібних колл-центрів значно нижче, ніж сума, яку виконавець бере за лід, а довести, що дзвінок був липовим замовнику майже неможливо.

Накручують відвідуваність

Накручувати можна не тільки Ліди, але і відвідуваність. Для цього теж є спеціальні сервіси або програми, що дозволяють нагнати підставних користувачів або навіть ботів на сайт. Щоб виявити обман, звертайте увагу на дії відвідувачів. У цьому допоможуть GoogleAnalytics - спостерігайте, як користувачі поводяться на сайті, а також, крім візитів, відстежуйте продажу і Ліди. Трафік без конверсії не варто і копійки.

Видають сезонне зростання за зростання наслідок просування сайту

Уявіть, що ви продаєте ковзани, а просування замовили влітку. Фахівці півроку напружено «працюють», ви щомісяця все оплачуєте, і ось до зими настає довгоочікуваний ріст трафіку і замовлень! Здавалося б, все добре, але є нюанс: зростання могло наступити взагалі без просування.

Перевірте, наскільки зросла кількість відвідувачів на сайті. Якщо в липні за запитом «купити ковзани» до Вас приходили 100 відвідувачів, а в грудні-січні - близько 600, швидше за все, просування ні при чому: попит взимку і так зростає в шість разів.

По відношенню до липня попит на ковзани в грудні-січні щорічно зростає приблизно в шість разів

Про те, як перевірити динаміку попиту за допомогою Google Trends читайте в інструкції.

Просувають сайт тільки за інформаційними запитами

Для бізнесу, якщо це не ЗМІ, вигідніше за все просуватися по комерційним запитам, що містить слова на кшталт «купити», «ціна» або «замовити», а також точна назва товару. Найчастіше у таких запитів вище конкуренція, а то є і потрапити по ним в топ складніше, але саме вони дають хорошу конверсію, адже по ним приходять покупці.

Однак деякі студії замість просування по комерційним запитам починають працювати з інформаційними, конверсія за якими для бізнесу виявляється близька до нульової. Щоб цього не допустити, уважно стежте за семантичним ядром і розподілом груп ключових слів: будь-яка сторінка з товаром повинна в першу чергу просуватися по комерційним запитам, а найкраще місце для інформаційних - ваш блог.

Хоча цей пункт не такий однозначний, як здається. Іноді просування за інформаційними запитами допомагає просувати комерційні запити, стимулювати людину до покупки і давати непоганий відсоток конверсій. Тут все-таки залежить від специфіки бізнесу, типу інформаційних статей та і подачі матеріалу. Хоча контент-маркетингом теж можливо просунути сайт.

Наприклад, стаття «Як вибрати грунтовку глибокого проникнення» допомагає людині зробити вибір. На неї приходить аудиторія, яка знаходиться на стадії вибору, а з нею вже можна працювати. Для порівняння - стаття «Як відтерти з лінолеуму ґрунтовку глибокого проникнення». Тут уже чоловік купив ґрунтовку глибокого проникнення, тому навряд чи цей запит потрібно використовувати для просування сайту.

Просувають сайти за допомогою орендованих посилань або мережі своїх сайтів

З 2016 цей спосіб просування взагалі відноситься до «чорного SEO».

Якщо єдиний спосіб нарощування посилальної ваги сайту, який використовує агентство, - це орендовані посилання або власні мережі сайтів, тричі подумайте, чи варто воно того. З великою часткою ймовірності ви опинитеся в пастці, люб’язно підготовленої для Вас виконавцем. На ваш сайт дійсно поставлять посилання, а результати просування будуть реальними і позитивними, ось тільки розірвати договір з агентством без серйозних втрат ви не зможете. Агентству досить буде прибрати посилання, щоб всі сили і гроші, вкладені в просування сторінок в топ пошукових систем, виявилися витраченими даремно, адже позиції після цього у видачі почнуть стрімко падати.

Замість обіцяних досвідчених фахівців передають просування новачкам

Стандартна для багатьох агентств практика - на стадії переговорів підключити фахівців-професіоналів з багаторічним досвідом, а після підписання договору передати замовника новачкам або дешевим підрядникам на аутсорс. Швидше за все, всю роботу вони будуть виконувати по чек-листів і за допомогою автоматичних сервісів.

Особливо часто цим «грішать» якраз великі агентства, з хорошими відгуками і великою кількістю проектів в роботі. Тому іноді все таки має сенс віддавати свій проект на просування невеликим компаніям, як наша))).

Також перед тим, як вибрати виконавця, рекомендуємо уточнювати, хто саме буде працювати над просуванням вашого проекту.

Будьте пильні і не дайте себе обдурити. Замовляйте просування сайту в пошукових системах (SEO) і комплексне просування «під ключ» у надійних і перевірених фахівців. Бажаємо успіху у виборі виконавців!

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Є злочини гірші, ніж порушувати правила пошукових систем. Наприклад - не читати їх.