Що таке адаптивний дизайн, і чому адаптивна верстка сайту дорожче?

Жовтень 14, 2020 | Блог | Дизайн,Створення сайту

Адаптивність - одне з ключових вимог, що пред'являються до сучасних сайтів. Ресурс повинен однаково добре демонструватися на екрані комп'ютера, планшеті, смартфоні. Для цього створюється адаптивний дизайн і використовується адаптивна верстка. В результаті процес веб-розробки ускладнюється, вимагає додаткових ресурсів. Але результат вартий вкладень: сайт відмінно виглядає на всіх основних типах пристроїв, що гарантує повноцінне охоплення аудиторії.

Що таке адаптивний дизайн?

Адаптивність - це здатність сайту «підлаштовуватися» під різні технічні умови (а саме, під розміри екрану користувацького пристрою). Адаптивний сайт добре виглядає і на десктопном моніторі (звичайний ПК), і на планшетному комп'ютері, і на екрані смартфона. Причому якість відображення не залежить ні від діагоналі, ні від позиціонування екрану.

Адаптивна верстка - це такий спосіб створення веб-сторінок, при якому вони автоматично підлаштовуються під розміри і орієнтацію екрану пристрою, а їх дизайн варіюється в залежності від дій користувача. Мета адаптивної верстки - домогтися того, щоб сайт залишався зручним і забезпечував конверсію при завантаженні на різних пристроях.

Чому так важливий адаптивний дизайн?

Сьогодні близько 50% користувачів відвідують сайти з гаджетів - смартфонів, планшетів. Це зручно, адже можна серфить по мережі, перебуваючи в будь-якій точці простору (де є інтернет) - лежачи в ліжку, на вулиці, в транспорті. Мобільна аудиторія постійно зростає, і ігнорувати її потреби не можна. Ось чому розробники адаптують сайти під портативні пристрої.

Раніше, коли частка мобільного аудиторії була порівняно невелика, адаптивна верстка не зважала чимось вкрай необхідним. Тепер питання про адаптивність піднімається в обов'язковому порядку - це один з пунктів брифа на розробку сайту, який веб-студія висилає клієнту на самому початку співпраці.

Фактор юзабіліті

Сучасні сайти конкурують між собою, борючись за увагу і прихильність людей. При цьому користувачі все більш критично ставляться до того, наскільки зручно взаємодіяти з тим чи іншим ресурсом. Чим простіше і комфортніше на сайті - тим більше залучена їм аудиторія. Судіть самі, чи залишитеся ви на сторінці, коли на екрані відображається лише її частина, а окремі елементи дизайну «наповзають» один на одного? Це заважає, а іноді і не дає сприймати інформацію. Такий сайт дратує, і як наслідок - отримує відмову. Користувач закриває сторінку і переходить до конкурента.

Чи не адаптовані (фіксовані) сайти погано пристосовані до того, щоб демонструватися на мобільних пристроях. У кращому випадку, щоб подивитися сторінку повністю, доводиться використовувати горизонтальну прокрутку. Текст часто не читається, а зображення займають весь екран. Вчинити будь-яку конверсійне дію (наприклад, заповнити форму заявки) на не адаптовані сайті і зовсім проблема.

Умова просування

Сайт, що не адаптований під пристрої з невеликим екраном, неминуче втрачає частину мобільних користувачів. А це означає додаткові відмови. Мало того що сайт втрачає аудиторію - так він ще й програє в ранжируванні. Пошукові системи (Яндекс, Google) враховують кількість відмов: чим їх більше - тим нижче опускається ресурс у видачі.

Важливо! Адаптивність - один з прямих чинників ранжирування. Пошукові системи враховують, наскільки сайт «mobile-friendly», і якщо немає - знижують його в рейтингу.

З 2018 року Google при ранжируванні сайтів слід правилу Mobile-first index. Це означає, що пошуковик в першу чергу аналізує той контент, що відображається на мобільних пристроях. А ранжування десктопних версій сайтів тепер підпорядковується мобільного видачі. Причому вміст мобільного і деськтопной версій має бути ідентичним, тобто пріоритет віддається саме адаптивним ресурсів.

Виходить, що через відсутність адаптивності до мобільних пристроїв страждає все пошукове просування. Чи не адаптований для смартфонів і планшетів сайт складніше знайти і з комп'ютера. Охоплення аудиторії скорочується, і бізнес втрачає потенційних клієнтів.

Джерело продажів

Сайти, адаптовані до мобільних пристроїв, забезпечують більш високі продажі. Адже близько половини відвідувачів ресурсу відкривають його з гаджета (смартфона, планшета). І навпаки, «криво» відображається на смартфоні сайт втрачає левову частку гарячих клієнтів з числа мобільних користувачів.

Адаптивний дизайн або мобільна версія?

Слід розрізняти адаптивність сайту і створення окремої мобільної версії.

Адаптивна верстка - це невід'ємна частина самого сайту. При такому підході створюється один ресурс, призначений для різних типів пристроїв. Він може бути більш складно влаштований, містить кілька різновидів елементів дизайну. Зате адмініструвати його простіше: наприклад, щоб поміняти ціни, досить внести зміну в одному місці, і воно буде відображатися всюди.

Мобільна версія - це, по суті, окремий сайт, який створюється спеціально для відображення на маленьких екранах. Він максимально оптимізований під мобільні пристрої. Але адміністрування ускладнюється - адже тепер доводиться вносити зміни не в один, а в два сайти. Це вимагає додаткових ресурсів.

Чому адаптуюся дорожче?

Адаптивний сайт в більшості випадків обходиться дорожче звичайного неадаптированного. Це пояснюється більшою трудомісткістю розробки.

По-перше, для адаптивного дизайну необхідно створити кілька варіантів макетів - під різні розміри. Крім того, потрібне додаткове проектування для кожної версії. На це йде більше зусиль і часу веб-дизайнера. Отже, збільшуються і терміни, і вартість розробки.

По-друге, адаптивна верстка складніше. Реалізувати її - більш трудомісткий процес. Для цього існує кілька способів, і розробник вибирає найбільш підходяще, на його погляд, рішення.

По-третє, підвищується обсяг тестування. Перш ніж запустити інтернет-проект в світ, його необхідно ретельно протестувати. У випадку з адаптивним сайтом, все елементи тестуються послідовно на десктопах, смартфонах і планшетах.

Розрахунок вартості

Кінцева вартість адаптивного ресурсу може відрізнятися від неадаптивного на 25-50%, в залежності від типу і особливостей ресурсу, обраних технічних рішень і індивідуальних вимог замовника. Ціна уточнюється після аналізу брифа і обговорення техзавдання, але в більшості випадків, при замовленні розробки сайту в нашій компанії адаптивну верстку ми робимо безкоштовно.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

SEO - це не чарівна таблетка. SEO - це міст між сайтом і кінцевим користувачем. Наявність моста краще, ніж його відсутність.