Турбо і AMP - або прискорення сайту?

Липень 10, 2020 | | Прискорення сайту,SEO

Швидкість сайту - важливий фактор ранжування, особливо в мобільному інтернеті. Для пришвидшення перегляду на телефонах і планшетах, можна використовувати технології Турбо від Яндекса і Google AMP. Однак у них занадто багато мінусів.

Сучасний сайт повинен бути швидким. За статистикою Google, якщо ресурс вантажиться довше 3 секунд, приблизно 50% користувачів залишають його. А в інтервалі від 2 до 5 секунд завантаження конверсія падає майже в 10 разів.

Низька швидкість - це ще і негативний фактор ранжування. Google і Яндекс пессімізіруют сторінки з низьким швидкодією і великим відсотком відмов. Для пошукачів важливий комфорт користувачів.

Про те, як контролювати швидкодію, читайте в матеріалі «Навіщо і як перевіряти швидкість завантаження сайту».

«Мобайлгеддон» тут і зараз

Швидкодія особливо значимо в мобільному інтернеті. Користувачі смартфонів і планшетів найбільш вимогливі до швидкості, з якою відкриваються сторінки. За даними тієї ж Google, уповільнення з 1 до 10 секунд збільшує показник відмови на 123%.

Низька швидкість завантаження дратує мобільних користувачів більше, ніж реклама і невідтворювані відео (Google).

Якщо років 10 тому аудиторія мобільного інтернету була не настільки велика, то з розвитком технологій вона виросла. І сьогодні як мінімум половина відвідувачів сайтів - це користувачі гаджетів.

Бачачи тенденцію, Google ще в 2005 році оголосила принцип Mobile First Index. Сайти, що не адаптовані під мобільні пристрої, стали знижуватися у видачі - причому в деськтопной версії теж. Так почалася ера «Мобайлгеддона».

Прискорені мобільні сторінки

Адаптація під мобільні пристрої відбувалася довго і зі скрипом. За 10 років, до 2015 року, не всім власникам сайтів вдалося налаштувати їх для роботи зі смартфонів. Ситуація ускладнювалася низькою швидкістю інтернет-з'єднання в мобільній мережі.

У Google вирішили кардинально вирішити проблему. Компанія запропонувала розробникам і власникам сайтів технологію швидкого завантаження - Accelerated Mobile Pages, скорочено AMP.

Що таке Google AMP

Accelerated Mobile Pages - це спрощені версії сторінок. Вони використовують в 10 разів менше даних і відкриваються швидше ніж за 1 секунду, навіть при повільному інтернеті.Турбо і AMP - або прискорення сайту?

Чому AMP такі швидкі:

  • Вони написані на спеціальній мові HTML з обмеженою кількістю AMP-тегів.
  • Власна бібліотека скриптів дозволяє асинхронно завантажувати різні елементи сторінки.
  • Google зберігає AMP-сторінки на власні сервери і відтворює з них.

По суті, AMP - це найпростіший конструктор, з якого можна збирати легкі веб-сторінки. Але в ньому немає більшої частин функціонала звичайних сайтів: ні анімації, ні фільтрів, ніяких динамічних змін.

Google активно «допілівать» і просуває свою технологію. AMP-сторінки показуються вище інших в пошуку і позначаються блискавкою.

Турбо-сторінки Яндекса

Прискорені мобільні сторінки з'явилися в Яндексі в 2017 році. Вони отримали приставку «Турбо» - за назвою технології швидкого завантаження в браузері Opera.Турбо і AMP - або прискорення сайту?Принцип роботи Турбо-сторінок - той же, що і у AMP. Для їх створення використовується набір легких шаблонів, а контент кешируєтся на серверах Яндекса. Це дозволяє майже миттєво відкривати сайти без переходу на них.

Турбо-сторінки завантажуються в 15 разів швидше оригіналів.

Спочатку технологія призначалася для новинних ресурсів. Але потім Яндекс став підключати всіх бажаючих. Пошукова система віддає перевагу власним прискореним сторінок: вони показуються вище у видачі та позначаються значком ракети.

Переваги прискорених сторінок

Обидві технології мають одні і ті ж переваги:

  • майже миттєве завантаження сторінок;
  • коректне відображення на будь-яких мобільних пристроях;
  • пріоритет у видачі пошуку;
  • виділення в результатах пошуку за допомогою значків;
  • менший показник відмов.

Пошукові системи намагаються стимулювати веб-майстрів використовувати швидкі сторінки, щоб зробити пошук зручніше для людей. З цією метою для Турбо і AMP регулярно викочуються поновлення.

Але, навіть не дивлячись на бонуси при ранжируванні, власники сайтів неохоче підключають прискорені сторінки. Технологія підходить далеко не всім.

Чому не варто підключати Турбо або AMP?

Коли швидкі сторінки тільки з'явилися, багато хто думав, що за ними майбутнє. В реальності і AMP, і Турбо виявилися "заточені" для вирішення досить вузького кола завдань. Легкі, примітивні за своїм устроєм і урізані в функціоналі, сторінки добре підходять для виведення тексту з картинкою. Але не більше того.

Коли швидкі сторінки потрібні

Прискорені мобільні сторінки - гарне рішення в тих випадках, коли потрібно донести контент максимально швидко і просто.

Для яких сайтів підходять швидкі сторінки:

  • новинні стрічки;
  • інформаційні ресурси;
  • блоги;
  • інтернет-журнали;
  • деякі каталоги;
  • сторінки-прокладки.

Технологія може підійти для магазину з невеликою кількістю позицій або в якості альтернативи легкої версії сайту - особливо коли у нього переважно мобільний трафік. Однак для більшості комерційних веб-проектів вона непридатна.

AMP і Турбо - в чому підступ?

Прискорені сторінки в своєму нинішньому вигляді не можуть замінити звичайну мобільну версію сучасного корпоративного ресурсу, інтернет-магазину і навіть сайту-візитки, який передбачає активну взаємодію з користувачами.Турбо і AMP - або прискорення сайту?Недоліки технології:

  1. Шаблоновий дизайн

Всі прискорені сторінки «збираються» з обмеженого набору типових елементів. Тому візуально вони так схожі один на одного. Оці відвідувача не за що зачепитися, сайт не залишає ніяких вражень і не запам'ятовується. Це особливо прикро, коли ви всерйоз витратилися на дизайн і юзабіліті основною версією.

  1. «Чужі» урли

Швидкі сторінки відкриваються по посиланнях Яндекса і Google. Це не просто завдає іміджевий збиток, а прямо шкодить SEO-просуванню. Адже, незважаючи на те що системи аналітики зараховують трафік з таких сторінок, фактично ні відвідувачів, ні приросту посилальної маси немає. Сторонні ресурси посилаються на урли Google і Яндекс. Більш того, щоб забезпечити високу швидкість серфінгу по ключовим розділах сайту, доведеться створювати нові AMP- і Турбо-сторінки.

  1. Убогий функціонал

Хоча Google і Яндекс постійно займаються розвитком прискорених сторінок, їх функціонал завжди буде обмежений. Його урізують навмисно - щоб не допустити уповільнення завантаження контенту. Можна додати цитату, відео з YouTube або онлайн-карту. Але багато корисних і цікавих функцій, які залучають користувачів, не працюють.

  1. Обмежена монетизація

Якщо сайт заробляє на рекламі, зі створенням швидких сторінок доходи від неї будуть обмежені. Можливо, рекламні оголошення і будуть показуватися частіше за рахунок збільшення потоку відвідувачів, проте, за правилами Яндекса, наприклад, на Турбо-сторінці дозволяється розміщувати не більше 2-3 блоків з рекламою. Тоді як у звичайній версії можна показувати з десяток оголошень.

Ще один мінус прискорених сторінок - труднощі з обслуговуванням. Підключивши Турбо і AMP, доведеться стежити за ними, так само як за основним сайтом і мобільною версією. Це може зажадати додаткових витрат.

Нарешті, ви не зможете повноцінно контролювати власний проект, зробивши ставку на швидкі сторінки. Адже управління контентом на них відбувається з боку пошукової системи.

Коли швидкість не головне

Швидкодія - не єдиний показник якості сайту. Веб-ресурс повинен бути релевантним запиту користувача і вирішувати завдання відвідувача. На якісному сайті людина набуває позитивний досвід - емоційно сприймає дизайн, використовує наявний функціонал, отримує інформацію і закриває свої потреби. Турбо і AMP - або прискорення сайту? Є дослідження, що показують, що користувачі менш критично налаштовані по відношенню до сайтів, що задовольняє їх запитам. Велике значення має мотивація людини.

Коли люди скаржаться на швидкість сайту, проблема часто полягає в іншому (User Interface Engineering).

Тому немає сенсу гнатися за високою швидкістю завантаження на шкоду красі, інформативності та інтерактивності. Важливо знайти баланс між усіма складовими якісного інтернет-проекту.

Оптимальна швидкість завантаження

Слід розуміти, що поняття «швидкість завантаження» включає в себе кілька компонентів:

  • час відповіді сервера;
  • час отримання першого байта (Time To First Byte, TTFB);
  • завантаження вмісту;
  • завантаження візуальної частини.

Оптимальна швидкість для пошукового робота і для користувача може відрізнятися. Для SEO важливий, в першу чергу, показник Time To First Byte. Тоді як людина оцінює швидкодію по завантаженню візуальній складовій.

Прийнятним показником TTFB вважається 200-300 мс. Загальний час завантаження сторінки, з точки зору користувача, має становити 3-5 секунд. На ці цифри і слід орієнтуватися в роботі щодо прискорення сайту.

Прискорення як метод

Технології Google AMP і Турбо Яндекса вирішують одну єдину задачу - миттєву швидкодію. Це забезпечується на шкоду SEO, рекламі і комфорту користувачів.

Для більшості комерційних інтернет-проектів прискорені мобільні сторінки не підходять. Та й налаштувати їх не завжди буває просто, а обслуговування вимагає додаткових ресурсів.

Набагато правильніше працювати над оптимізацією існуючої мобільного або адаптивної версії сайту. Її прискорення поліпшить поведінкові параметри і підвищить позиції в пошуковій видачі. Це вигідно і вам, і вашій аудиторії.

Роботи по прискоренню сайту вимагають високої кваліфікації. Звертайтеся до професійних розробникам.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Багато людей схильні перебільшувати ставлення пошукових систем до себе і свого сайту - чомусь їм здається, що вони у кожного викликають складну гаму симпатій і антипатій.