Як скласти ТЗ на статтю, щоб отримати максимум трафіку

Вересень 18, 2020 | Блог | Контент-маркетинг

Підвищити відвідуваність - одна з головних завдань будь-якого власника сайту і SEO-фахівця. Чим більше трафік - тим краще впізнаваність бренду, активніше продажу і вище позиції в пошуковій видачі.

Перевіреним джерелом трафіку на сайт є статті. Сенс їх публікації полягає в тому, щоб надавати користувачам інформацію, яку вони шукають в інтернеті. За допомогою статей ми залучаємо відвідувачів, ділимося з ними корисним контентом, а в обмін отримуємо зростання відвідуваності і потенційних клієнтів.

Щоб статті дійсно працювали і давали результат, вони повинні бути:

  • релевантними інтересам цільової аудиторії;
  • корисними;
  • якісними;
  • унікальними.

А максимальний результат приносить тільки така стаття, яка висвітлює тему краще за всіх інших, написаних до неї.

Навіщо складати ТЗ?

Щоб написати статтю, потрібно придумати тему, накидати і відредагувати текст, вставити в нього ключові слова і забезпечити картинкою. Такий підхід згодиться, щоб заповнити «Блог» 3-4 матеріалами (для галочки).

Якщо ви націлені послідовно створювати якісний контент для збільшення трафіку, розумніше виробити шаблон ТЗ (техзавдання) і використовувати його для написання кожної статті. Це дозволить:

  • чітко розуміти мету тексту;
  • використовувати тільки потрібні ключі;
  • повністю розкривати тему;
  • дотримуватися всіх вимог, що пред’являються до якості матеріалів.

Грамотні статті, написані по техзаданию, подобаються і людям, і пошуковим роботам. А при наявності «експертність» (нової, цінної, підтвердженої фактами інформації) досягається максимальний ефект.

Навіть якщо статті пишете ви особисто - використовуйте ТЗ для самоперевірки.

Створюємо шаблон техзавдання

Техзавдання на написання статті повинно бути досить простим, зрозумілим, чітко структурованим. У документі слід послідовно, по пунктах розписати основні вимоги до матеріалу, і супроводити їх уточнюючої інформацією.

Основні пункти техзавдання на написання статті:

1. Тема - повинна відображати предмет (те, про що пишемо) і вказувати на проблему, що вимагає рішення. Зазвичай тема в ТЗ є «чорновим» варіантом майбутньої назви статті.

2. Цільова аудиторія - для кого пишемо. Від цього залежить підхід до написання, зміст і стиль тексту.

3. Місце розміщення - куди пишемо. Це може бути блог на сайті, тематичний ресурс, професійне співтовариство, ЗМІ і т. Д.

4. Зміст - приблизний план статті з підзаголовками і коротким описом кожного пункту, підпункту (якщо є).

5. Вимоги до оформлення - в якому вигляді повинна бути представлена стаття, розмір абзаців, стиль написання, наявність списків, зображень і підписів до них, орієнтовний обсяг тексту (наприклад, у форматі «від і до»).

6. Ключові слова - семантика, яка повинна використовуватися в тексті (перелік ключових слів, їх вживання, частотність, склоняемость).

7. Унікальність - відсоток оригінальності тексту (у вигляді «не менше …»).

8. Джерела і приклади статей конкурентів - у вигляді посилань або текстів.

На основі перерахованих пунктів можна підготувати шаблон техзавдання, який згодом буде використовуватися для швидкого складання ТЗ копирайтерам.

Як правильно скласти ТЗ

Маючи готовий шаблон для ТЗ, сформувати технічне завдання на написання конкретної статті не складає труднощів. Просто підставляємо інформацію в кожен пункт.

Розглянемо процес створення ТЗ на наступному прикладі.

Складаємо ТЗ на написання статті в блог інтернет-магазину косметики для волосся

Щоб збільшити відвідуваність інтернет-магазину, нам необхідно наповнити блог статтями, які будуть цікаві і корисні цільової аудиторії (в даному випадку це жінки - мешканки мегаполісу, 25-50 років, із середнім доходом і вище).

Вибір теми

Вибір теми не завжди очевидний (особливо якщо ми не є частиною ЦА). Щоб не помилитися, краще перевірити, що саме шукають користувачі по нашій тематиці (косметика для волосся). Для цього можна проаналізувати статистику запитів, а також статті конкурентів.

Вибираємо найпопулярніші теми.

Наприклад: «Як прибрати жовтизну з волосся».

Якщо тема досить широка, її слід конкретизувати:

«Як прибрати жовтизну з волосся після фарбування».

Це дозволяє виходити в ТОП по середньо- і низькочастотних запитах.

Зміст

Продумуємо структуру майбутньої статті. Можна довірити цю задачу копірайтеру. Але краще скласти приблизний план (як ми це бачимо), а автор в процесі написання доопрацює його.

План може бути таким:

  1. Введення - короткий опис проблеми та способів вирішення.
  2. Детальніше про те, чому волосся жовтіють.
  3. Перелік засобів для боротьби з жовтизною - власне рішення.
  4. Професійні засоби - показуємо свою експертність.
  5. Висновок із закликом скористатися допомогою з підбору косметики.

Відповідно за цієї структурою прописуємо самі або довіряємо копірайтер підзаголовки (H2, H3). Це важливо, оскільки вони служать навігацією за статтею для користувачів, а також враховуються пошуковими системами (тому в короткий зміст бажано використовувати ключі в тому чи іншому вигляді).

Оформлення

Наша цільова аудиторія воліє отримувати інформацію легко і швидко.

Тому в ТЗ прописуємо наступні вимоги до статті:

  • повинна легко читатися (уникати довгих і складних фраз, великих абзаців);
  • структурованість (підзаголовки, виділення, списки і т. Д.);
  • 100% грамотність.

Об `єм

Людина не повинна витратити на читання більше 5 хвилин, тому обмежуємо обсяг 4-5 тис. Символів. Можна також орієнтуватися на розміри статей конкурентів - нова публікація не повинна поступатися за обсягом вже існуючим якісним матеріалам.

Стиль

Стиль вибираємо публіцистичний - оптимальний варіант для корпоративного блогу, оскільки добре сприймається широкою аудиторією людей.

Метатеги

Можна довірити копірайтер не тільки складання заголовка (H1), але і Title з Description (заголовок і короткий опис для пошукових систем). Title повинен містити основні ключові слова, при цьому його довжина обмежується 70 символами (не строге правило). Оптимально - 8-10 слів.

Довжина Description - не менше 140 символів (інакше Google його проігнорує) і не більше 250.

Зображення

Обов’язкове використання зображень в статті. Вказуємо кількість ілюстрацій (наприклад, 1 на кожні 1000 символів) і вимоги до них. Фото повинні бути чіткими, якісними, без водяних знаків.

Зображення супроводжуються підписом (для читачів) і тегом Alt (для пошукових систем і для людей, якщо в браузері відключений показ картинок). Досить однієї короткої фрази, яка описує те, що зображено на фотографії. Зрозуміло, фото повинно бути тематичним, а підпис і Alt повинні містити відповідну семантику.

Ключові слова

Щоб отримати хороший трафік зі статті, необхідно «оптимізувати» її за допомогою ключових слів - популярних словосполучень, за якими наша цільова аудиторія шукає необхідну інформацію.

Основний ключ вже є: «Як прибрати жовтизну з волосся». Слід «розбавити» його середньо- і низькочастотними фразами, які будуть вписані в підзаголовки і текст статті.

Для визначення додаткових ключових фраз можна використовувати безкоштовний Bukvarix.

Для збору семантики можна користуватися спеціалізованими сервісами, такими як Serpstat, Keys.so, Букварікс, SpyWords, Key Collector, SEMParser.

У техзавданні бажано, але не обов’язково вказувати кількість входжень кожної ключової фрази. Для основних запитів досить по одному влучному вживання в тексті і в заголовку (підзаголовку). Другорядні фрази можуть використовуватися в довільному вигляді (допускається «розбавляти» словами, змінювати форму).

Загальна частотність кожного слова в тексті не повинна перевищувати 3%.

Унікальність

Замовляючи статті у копірайтерів, зазвичай вимагають унікальність на рівні 100%. Однак це обмеження не суворе. Запозичення в тексті допускаються, але новий текст повинен бути унікальним як мінімум на 80-90%.

У ТЗ можна запросити підтвердження перевірки на унікальність - у вигляді посилання (наприклад, з сервісу Textovod).

Джерела і приклади конкурентів

У техзавданні слід вказати 2-4 якісних джерела. Це повинні бути кращі приклади з усіх можливих, що містять актуальну достовірну інформацію.

На жаль, не завжди найякісніші статті знаходяться у верхній частині ТОПу пошукової видачі (далеко не кращі матеріали можуть потрапляти сюди за рахунок грамотної оптимізації і трастовості сайтів). Тому краще орієнтуватися на професійні та тематичні ресурси, яким ви довіряєте.

Автоматичне формування ТЗ

Якщо ви генеруєте безліч ТЗ на статті, можна спробувати використовувати спеціальні сервіси: Техзадатор, Tzmonster, SEMParser, Піксель Тулс. Вони дозволяють автоматично формувати техзавдання на основі зібраних ключових фраз.

Втім, якість і ефективність майбутньої статті залежать зовсім не від програми, в якій підготовлено ТЗ. Відмінне техзавдання можна скласти в звичайному вордівський документі, якщо вдумливо підійти до питання, проаналізувати тему і правильно зібрати ключові запити.

Ще один важливий фактор трафікові статті - це автор, який пише її. Важливо, щоб він не тільки умів працювати з ТЗ, але і добре розбирався в темі.

Іноді тексти замовляються у експертів, а потім приводяться у відповідність до вимог техзавдання. Але такий підхід вимагає занадто великих витрат і навряд чи підходить для створення статей на регулярній основі.

Замовляти трафікові статті можна в SEOFox. Ми складаємо правильні ТЗ і створюємо якісні матеріали, які забезпечують зростання відвідуваності і позицій сайтів.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!