Як використовувати Google Trends для аналізу ключових фраз

Вересень 5, 2020 | Блог | Просування сайту

Про Google Trends чув, напевно, кожен, хто хоча б трохи займався онлайн-просуванням. Інструмент дозволяє легко визначити інтерес аудиторії до будь-яких тем, в тому числі - товарів і послуг. Здавалося б, для цього всього-то й потрібно вибрати ключові запити, а потім перевірити їх в Google Trends. Однак, можливостей у сервісу куди більше. Їх повний список - в нашій статті.

Для початку роботи досить розібратися в тому, звідки сервіс бере інформацію і як її відображає. З першим питанням все очевидно - дані про частоту запитів завантажуються з сервісів Google: веб-пошуку, YouTube, пошуку по картинках, новин і товарам. Тільки ось саму частотність запитів сервіс не відображає. Замість цього Google Trends показує відносну популярність запиту: 100 балів означають максимальний інтерес до теми, а 0 - недостатня кількість інформації по ній. При розрахунку показника сервіс використовує дані з урахуванням часу і місця відправлення запитів

Використовуйте операторів запиту

Як і в самій пошуковій системі, в Google Trends теж є оператори. Розберемо їх на парі прикладів:

  • »Придбати велосипед».Використовуйте лапки, якщо Вам важливий порядок слів і відсутність в результатах схожих запитів. Пам’ятайте, що словосполучення з додатковими словами потрапити в статистику все ж зможуть.
  • Купити велосипед -триколісний.Знак мінуса дозволяє виключити фрази з непотрібними словами з статистики.
  • Купити велосипед +великий +велсіпед.Використовуйте знак плюса, щоб включити в статистику фрази з синонімами і помилками.

Додайте фільтри

Зробити пошук більш точним допоможуть фільтри. Щоб налаштувати їх, спочатку потрібно вказати цікавить нас запит: введемо, наприклад, той же «велосипед», і після цього вони відобразяться на сторінці «Аналіз».

При введенні ключової фрази пам’ятайте, що запит в Google Trends відрізняється від теми. При виборі останньої ви отримаєте статистику не тільки по потрібного слова, а й по всіх пошукових запитах, що належать до заданої тематики.

Якщо Вам потрібна статистика по конкретному слову, вибирайте «Пошуковий запит»

За допомогою фільтрів можна задати такі параметри:

  • Регіон.Дозволяє вибрати країну, область чи місто, пошукові запити з якого будуть враховані в статистиці.
  • Період часу.Можна вказати будь-який час аж до 2004 року. Врахуйте, що останні 36 годин в статистиці не враховуються.
  • Категорія.Дозволяє уточнити тематику запиту. Особливо корисний, коли запит може відноситися відразу до декількох категорій.
  • Джерело даних.Можна вибрати ресурс, дані з якого будуть використовуватися: веб-пошук, картинки, новини, товари або YouTube.

Оцініть сезонність попиту

Повернемося до наших велосипедів. Уявіть, що ми відкриваємо інтернет-магазин і нам потрібно хоча б приблизно визначити сезонність продажів. Простіше простого: вводимо запит в Google Trends і отримуємо очевидну статистику - велосипеди люди купують влітку.

Пік попиту за запитом «Велосипед» завжди припадають на травень і червень.

Знайти застосування цієї можливості сервісу в своїй справі може кожен: сеошників і аналітикам це допоможе пояснити коливання трафіку, контент-маркетологам - заздалегідь підготувати «стріляє» сезонний контент, а підприємцям - приблизно спланувати продажу і розподілити бюджет.

Знайдіть найпопулярніші товари

Ще одна зручна можливість - порівняння запитів між собою. Для прикладу додамо до велосипедів самокати та подивимося, яка картина вийде за останні п’ять років.

Порівняння популярності запитів «велосипед» і «самокат»

Піки активності припадають на ті ж періоди, але частотність запиту нижче - це добре видно на графіку. Виходить, закуповувати самокати також краще до весни, але менше, ніж велосипедів.

Знайдіть найважливіші для Вас регіони

Відкрити філію або просто налагодити доставку в інше місто - все це вимагає часу. Зрозуміти, які регіони більш пріоритетні допоможе розділ «Популярність по субрегіону». Перейти до нього можна на тій же сторінці «Аналіз».

Статистика пошукового запиту по регіонах

Важливо: Google Trends показує популярність запиту щодо альтернативних джерел в кожному окремо взятому регіоні, а потім сортує їх в порядку зменшення. Врахуйте, що якщо в Черкаській області «велосипед» популярнішим, ніж в Полтавській, це не означає, що в останній у ключового запиту нижча частотність.

Використовуйте схожі запити

За допомогою Google Trends можна розширити список ключових фраз. Для цього достатньо перейти до блоку «Подібні запити» в нижній частині сторінки «Аналіз».

Список можна впорядкувати за двома параметрами:

  • Лідери.Найпопулярніші запити.
  • У тренді.Запити, популярність яких сильно зросла в порівнянні з минулим періодом. Міткою «надпопулярними» позначені ті з них, частотність яких зросла надзвичайно, або нові теми, пошук за якими в достатній мірі ще не виконувався.

Схожі запити-лідери по ключу «Велосипед»

Поліпшите просування відеороликів

Можливість вказати YouTube в якості джерела даних відкриває ще один спосіб використання Google Trends. З його допомогою можна перевірити, наскільки та чи інша тема популярна на відеохостингу. Це інформація допоможе вчасно створити відео, яке з більшою ймовірністю стане переглядається.

Як маркетологи використовують цей сервіс для просування і створення контент-планів? Уявіть, що ви ведете блог для школярів і абітурієнтів. Як думаєте, яка подія з року в рік не дає їм спокою в червні?

Пік активності щорічно припадають на червень

Звичайно, це ЗНО. А значить, Вам варто відзначити цей період в своєму контент-плані і стежити за своєчасним випуском матеріалів на цю тему. Бажано публікувати їх заздалегідь, щоб до червня вони встигли проіндексувати і піднятися в пошуковій видачі. Інший варіант - оновлювати статті на ці теми, опубліковані в минулі роки. Це особливо актуально, якщо трафіку контент вже зовсім не приносить.

Знайти подібні, але менш очевидні теми Вам і допоможе Google Trends. Знання великої кількості сезонних трендів з вашої сфери дозволить заздалегідь враховувати їх в контент-плані, а то є успішно отримувати левову частку трафіку.

Підсумок

В умілих руках Google Trends - універсальний інструмент. Він стане в нагоді і маркетологам, і аналітикам, і підприємцям. З його допомогою можна завжди бути в курсі пошукових трендів, добре розуміти поточні інтереси своєї аудиторії і знати про появу конкурентів. У зв’язку з іншими сервісами для роботи з семантикою він очевидно може стати потужною допомогою при просуванні.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!