Як вирішити проблему з нескінченними правками клієнта при розробці сайту

Квітень 12, 2021 | Блог | Створення сайту

«Ще потрібно пограти зі шрифтами, цю кнопку зробити більше і …» - з подібними правками стикається кожен, хто займається створенням сайтів . Все б нічого, але іноді їх кількість перевищує всі розумні рамки. Ось і виходить, що замість роботи над новими проектами пов’язати в нескінченному потоці «хочушок». Причому, безкоштовно. Як цього не допустити і вибратися з кола «правок» - в нашій статті.

Договір дорожче слів

Як не банально, кращий засіб від низки переробок - це бюрократія. Без неї ви раз за разом будете наступати на одні й ті ж граблі: домовлятися з клієнтом про роботу, виконувати завдання і у відповідь отримувати один перелік правок за іншим. Так в нікуди йдуть людино-години і разом з ними втрачаються гроші. Щоб цього не відбувалося, досить заздалегідь все розрахувати і зафіксувати в договорі.

Неважливо, який ви використовуєте підхід до розробки проектів: гнучкі методології, класичну «водоспадних» модель або «і так зійде». В остаточному підсумку вартість сайту завжди можна звести до годинам роботи кожного фахівця, зайнятого проектом. А значить все, що Вам потрібно зробити - це заздалегідь закласти в договір певну кількість правок, які ви готові внести безкоштовно, і позначити погодинну вартість будь-яких додаткових робіт. Тоді Вам не доведеться відмовляти клієнтам в їх праві на редагування або працювати собі ж на шкоду.

Як все розрахувати

Найчастіше клієнти вносять правки на етапі прототипу сайту і в ході розробки макетів сторінок. Розберемося з кожним випадком окремо.

1. Правки на етапі прототипу

Багато в чому саме прототипи визначають юзабіліті майбутнього сайту. На цьому етапі клієнтові слід надати більше можливостей для внесення змін і коригувань. Ризик зіткнутися зі смаковими бажаннями при роботі з прототипами мінімальний, а зміни в логіці роботи і розміщенні різних елементів на етапі проектування - нормальна ситуація.

Не бійтеся частіше спілкуватися з клієнтами і пояснювати, чому ви прийняли те чи інше рішення: найчастіше вони мають погане уявлення про юзабіліті і не знайомі з правилами проектування сайтів, тому можуть вносити не завжди доречні коригування. Розмовляйте, пояснюйте і переконуйте, ваше завдання - знайти золоту середину між побажаннями клієнта, юзабіліті і здоровим глуздом.

Ми рекомендуємо обмежити кількість правок відповідно до типу розроблюваного сайту:

  • Лендінг: 5-7 правок.
  • Багатосторінкові сайти: 5-7 правок по головній сторінці, не більше 5 по внутрішнім (всього не більше 20 по всьому сайту).

Важливо, щоб правки по сторінці надавалися відразу «пакетом», а не порційно, в іншому випадку процес може затягнути розробку. Щоб цього уникнути, також краще брати в роботу не більше двох пакетів правок по кожній сторінці сайту.

Все, що виходить за рамки озвучених умов, оплачується окремо і залежить від вартості години роботи фахівця.

2. Правки на етапі дизайну

На етапі проектування прийняті рішення замовнику можна пояснити підвищенням юзабіліті і продають якостей сайту. З дизайном це не пройде. У питаннях оформлення клієнт орієнтується на власний смак і уподобання. Його можна зрозуміти: коли замовник звертається в агентство за сайтом з індивідуальним дизайном, він хоче, щоб з його точки зору все було ідеально. Але, як показує практика, саме на цьому етапі побажання клієнта набувають максимально суб’єктивний характер. Бездумно виконувати кожне з них - свідомо програшний варіант. Краще спробуйте аргументувати прийняті рішення раціональними доводами: зручністю мобільного адаптації, найкращим досвідом для користувачів і іншими. І також донесіть до клієнта наступні правила роботи:

  • Спочатку - прототипи, потім - макети.Саме в такому порядку і ніяк інакше. Внести правки в прототип можна на етапі прототипирования, якщо ж він уже узгоджений і ви працюєте над макетом, вносити коригування в структуру сторінки вже пізно. Зробити це можна єдиним способом: зупинити роботу над дизайном, повернутися до потрібного макету і доопрацювати його окремо, згідно погодинної тарифікації.
  • Дизайн узгоджується поетапно.Наприклад, при роботі над головною сторінкою спочатку готуються перші два екрани і обговорюються з клієнтом. Якщо концепція його влаштовує, можна внести до 5 правок і продовжити працювати в заданому стилі. По завершенні робіт вноситься ще до 5 правок. Потім починається робота над внутрішніми сторінками, по кожній з яких клієнт може вислати не більше 3 коригувань.
  • Після верстки всі правки оплачуються окремо.Якщо макет був узгоджений і зверстаний, але клієнт вирішив його змінити, така робота тарифікується окремо. Оплачується кількість годин кожного фахівця, задіяного в роботі над змінами.

Що обговорити з клієнтом до початку роботи

Обмежити число правок, які входять в вартість проекту, - не єдиний спосіб скоротити кількість коригувань. Роботу з клієнтом потрібно вибудовувати від і до. Ось кілька порад, які допоможуть її організувати:

  • Складіть чіткий бриф і обговоріть якомога більшу кількість запитань. Підготуйте анкету, яку клієнти будуть заповнювати до того, як ви почнете роботу. Будьте готові до того, що нормально її майже ніхто заповнювати не буде - в більшості випадків з замовником доведеться обговорювати незрозумілі моменти і запитувати у нього додаткову інформацію. Обов’язково все фіксуйте письмово, погоджуйте і підписуйте - отриманий документ стане одним з основних при розробці сайту.
  • Обговоріть обсяги і проміжні етапи до початку роботи. Складіть і узгодьте з замовником графік робіт, а також визначте контрольні точки - дні, в які ви будете узгоджувати виконані роботи. Закладіть в план трохи більше часу, ніж Вам потрібно і заздалегідь обговоріть кількість вхідних в вартість правок для кожного етапу робіт.

Як працювати з документами

Одне з головних правил - підписуйте акт виконаних робіт після закриття кожного етапу робіт. Цей документ стане для Вас рятувальним кругом, якщо клієнт захоче внести коригування після виконання тих чи інших робіт. В середньому в ході одного проекту набирається 4-5 актів. Щоб скоротити ризики до мінімуму, також рекомендуємо дотримуватися наступних порад:

  • Завжди працюйте за договором і передоплаті.
  • Роботу над проектом розбивайте на етапи: прототипирование, дизайн, верстка і т.д.
  • У договорі вказуйте вартість кожного з них і по завершенні робіт підписуйте акт. У такому випадку, якщо щось піде не так і договір доведеться розірвати, гроші потрібно буде повернути тільки за невиконану роботу.
  • Підготуйте бриф і на його підставі сформуйте хоча б мінімальне технічне завдання, якщо клієнт прийшов без нього (а так воно зазвичай і буває). Ідеально, якщо підготовку ТЗ Вам оплатять.
  • У договорі вкажіть, коли клієнт повинен Вам щось надавати: тексти, зображення і т.д. Уточніть, що робота починається тільки після відправки клієнтом цих матеріалів.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!