Як задати оптимальний рівень вкладеності сторінок і URL-адрес для просування сайту

Травень 17, 2021 | Блог | Технічні питання SEO

Від структури сайту залежить швидкість і ефективність просування. Щоб пошукові роботи швидко і якісно сканували і розпізнавали вміст сайту, у нього повинна бути проста і зрозуміла ієрархія сторінок і розділів. Про те, як це організувати - в нашій інструкції.

Як думаєте, який рівень вкладеності (РВ) у цієї сторінки: site.com/blog/healt/korysni-zvychki? Якщо на ваш погляд третій, то ви помилилися. Це вірно для рівня вкладеності URL-адреси, але не сторінки. Це підводить нас до основної тези: вкладеність URL-адрес і сторінок - різні речі.

Розповідаємо про них все, що потрібно знати для ефективного просування.

На що впливає РВ сторінок

Серед сеошників поширена думка, що чим менше у сторінки РВ, тим краще. Чим менше кліків користувачеві доводиться зробити, щоб потрапити на потрібну сторінку з головною, тим швидше її проїндексируют пошукові роботи. Низький РВ дає сторінок і інші переваги при просуванні:

  • Більше вага;
  • Нижче ймовірність випадання з індексу;
  • Вища ймовірність формування швидких посилань Google, так як для їх появи на сторінку повинна посилатися головна сайту.

Також, якщо ви займаєтеся заробітком на сайтах, продавати посилання зі сторінок з низьким РВ вийде дорожче. Всіх цих аргументів достатньо для розуміння того, що РВ сильно впливає як на індексацію, так і на ранжування сторінок. Здавалося б, це підводить до очевидного висновку: чому б не поставити посилання на всі сторінки з головною сайту, а також з розділів другого рівня? Але не все так просто - куди більшу ефективність при просуванні дає організація вірною ієрархії сторінок.

Як домогтися оптимального рівня вкладеності сторінок за допомогою перелінковки

Оптимальну структуру сайту найпростіше представити у вигляді піраміди. Зверху знаходиться головна, нижче - розділи і категорії, за ними слідують підкатегорії і всілякі фільтри, а ще нижче - сторінки товарів і послуг на комерційних сайтах або статті на інформаційних майданчиках. Навіть якщо сторінки, що знаходяться на останньому - нижньому - рівні піраміди, дають Вам велику частину трафіку, посилатися на них безпосередньо з головної сторінки, минаючи розділи і категорії, не варто.

Очевидно, що ця проста в теорії структура на практиці, особливо у випадку з великими сайтами та інтернет-магазинами, розростається і ускладнюється. В результаті на порталі з’являються сторінки не те, що четвертого, а й сьомого рівня вкладеності, і це абсолютно нормально.

Щоб занадто високий РВ не перетворився на проблему, досить правильно використовувати перелинковку - саме від неї в першу чергу і залежить РВ сторінок на сайті.

В ідеалі все виглядає просто: на головній сторінці стоять посилання на всі розділи сайту, а в розділах в свою чергу - на пов’язані з ним товари, послуги або статті. У такому випадку користувачеві досить зробити 2 кліка, щоб потрапити майже на будь-яку сторінку сайту. Тільки ось на великих сайтах це не працює - на них, крім великої кількості категорій і товарів, також зазвичай використовуються і підкатегорії, і фільтри, і сторінки пагінацію, і інші «складності».

Ось декілька порад про те, як краще використовувати перелинковку на таких сайтах:

Якщо категорій на сайті менше 20, посилатися на них можна безпосередньо з головної сторінки. Якщо ви створювали їх, дотримуючись логіки, а не тільки з міркувань пошукового просування, то посилання на них, розміщені на головній сторінці, також будуть корисні користувачам; У разі, коли категорій ще більше - наприклад, 50 - у верхній частині головної сторінки сайту можна послатися на найбільш пріоритетні з них, а вже ближче до футера - на решту категорії. Такий підхід дозволяє розподілити вагу потрібним чином і не збивати користувачів з пантелику довгим переліком всіх розділів на сайті.

Посилатися на велику кількість категорій і підкатегорій з головної сторінки можна декількома способами . Щоб не плутати користувачів, для цього можна використовувати трирівневий навігаційне меню з випадають списками. При належній увазі до дизайну воно може наочно демонструвати відвідувачам структуру сайту.

Навігацію краще оформити так, щоб все вмістилося в один екран. Для цього, якщо категорій і підкатегорій на сайті нараховуються тисячі, в меню слід додавати тільки найбільш пріоритетні. Завдяки тому, що навігація використовується на всьому сайті, наведені в ній посилання на сторінки будуть передавати максимальну вагу.

Ще один хороший спосіб скоротити РВ сторінок - це створити HTML-карту сайту. Досить розмістити посилання на неї в футері або на головній, а в самій карті вивести посилання відразу на всі сторінки сайту, щоб вони отримали другий РВ. Цей спосіб відмінно підходить для майданчиків, на яких налічується сотня-дві сторінок.

Сайтам з десятками тисяч категорій, товарів або статей краще додати в карту ієрархію. У стандартного інтернет-магазину це може бути реалізовано в такий спосіб: на першій сторінці HTML-карти наводяться посилання на міста, на сторінках міст - на категорії товарів, а в категоріях - на самі картки товарів.

Яким повинен бути рівень вкладеності URL-адрес?

Рівень вкладеності URL-адрес, на відміну від РВ самих сторінок, не має ніякого відношення до кількості кліків з головною сайту. Щоб визначити його, досить порахувати кількість слешів в адресі - наприклад, у URL site.com/blog/healt/korysni-zvychki рівень вкладеності дорівнює трьом.

На невеликих сайтах оптимальне значення рівнів вкладеності - не більше трьох. В адресах сторінок в такому випадку можуть міститися назви категорій, підкатегорій і кінцевого документа, наприклад, site.com/apple/iphone/iphone-12-128gb. Велика вкладеність - четвертого, п’ятого рівня або навіть десятого рівнів - найчастіше зустрічається на великих порталах і в інтернет-магазинах. Вважається, що пошукові роботи менш лояльні до сторінок з довгими URL. Щоб підвищити ймовірність їх індексації, посилання на них слід додавати в HTML- і XML-карти сайту.

Ось кілька порад, які допоможуть Вам правильно вибудувати роботу з РВ URL-адрес:

Чи не приводите в адресах зайві папки. Наприклад, в наступних URL - site.com/blog/articles/article-1 і site.com/blog/articles/article-2* - папка «articles», швидше за все, зайва;

Дотримуйтеся ієрархічної структури адрес з вкладеністю розділів, категорій і підкатегорій. При такому підході адреси сторінок на сайті мають подібний вигляд: site.com/category/subcategory/page. Це значно спрощує перевірку індексації сторінок за допомогою сервісів веб-аналітики на кшталт GoogleAnalytics. Також добре опрацьована ієрархічна структура дозволяє великим сайтам отримати під сніпетів в Google навігаційний ланцюжок. Вона являє собою перелік розділів сайту, до яких відноситься цільова сторінка. В результаті за допомогою навігаційної ланцюжка користувачі можуть переходити з пошукової видачі не тільки на знайдену сторінку сайту, але і в потрібні розділи;

Якщо стаття або товар на вашому сайті може ставитися відразу до декількох категорій, надавайте таких сторінок URL-адреси без прив’язки до розділів. В іншому випадку для однієї позиції на сайті може генеруватися відразу кілька посилань, наприклад site.com/catalog/apple/iphone-12-128gb і site.com/cagtalog/smartphones/iphone-12-128gb. Такі дублі пошукові системи вважають грубим порушенням.

Виправити це можна, вказуючи на них канонічні URL-адреси, але краще обійтися і зовсім без «милиць»: для цього досить використовувати ієрархічну структуру для категорій, а також розділів сайту, а ось самі сторінки товарів або статей виносити окремо - наприклад, таким чином : site.com/catalog/products/iphone-12-128gb.

Що в підсумку

Від рівня вкладеності сторінок і того, як організована структура сайту і перелінковка на ньому, багато в чому залежить успішність його пошукового просування. РВ впливає і на ранжування, і на індексування сторінок, а надто глибока вкладеність погано позначається на SEO.

Якщо на вашому сайті багато категорій і підкатегорій, ретельно продумайте його ієрархічну структуру, створіть на ньому зручне багаторівневе меню і додайте HTML-карту - це дозволить знизити рівень вкладеності пріоритетних сторінок.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Пошуковий маркетинг (SEO) надає більш істотний вплив на збільшення продажів в магазинах, ніж демонстраційна реклама (фактично це вплив в три рази більше).