Як змінилося просування новинних сайтів: 7 актуальних інструментів в 2021 році?

Травень 17, 2021 | Блог | Просування сайту,Технічні питання SEO,SEO

Чим більше каналів просування у новинного сайту, тим більше трафіку він збирає. Ця нехитра математика в минулому році принесла деяким майданчикам вибухове зростання відвідуваності. Домогтися таких результатів в 2021 ще не пізно - ми підібрали актуальні і прості методи просування, а Вам залишається тримати руку на пульсі подій.

Що змінилося в сфері онлайн-новин?

Події минулого року переплюнути непросто. Через низку гучних подій увагу до новин посилилося: технологічні корпорації посилили за ними контроль, а читачі стали інакше сприймати контент і вирішувати, чи довіряти йому.

Розвиток цих тенденцій ми спостерігаємо зараз: якщо канали просування новинних сайтів з минулого року не змінилися, то умови роботи з ними вже адаптуються під нові вимоги. Тільки в січні-лютому цього року Google, від якого багато в чому залежимо ринок онлайн-новин, встиг внести в правила роботи з контентом кілька говорять змін.

Google закручує гайки:

У першому оновленні пошукача в 2021 році з’явилася можливість під назвою «About this result» . Тепер напроти кожного результату в пошуковій видачі з’явиться окрема опція - при натисканні на іконку користувач отримає інформацію про першоджерело знайденої інформації, а підготовкою таких описів займуться тисячі добровольців за допомогою відкритої моделі редагування Вікіпедії.

У довідку Google доданий список 12 нових «заходів, що вживаються вручну». У більшості йде мова про контент, який порушує правила Google Новин і рекомендацій пошукача: розпалювати ненависть, небезпечному, що вводить в оману, грубому, непрістойнойном і далі за списком.

Все це - очікуваний розвиток в давно взятому Google напрямку на перевірений контент, а події минулого року тільки прискорили цей процес.

Однак, вже це говорить про те, чого варто чекати новинарів: з одного боку про посилення контролю за контентом прямо заявляє Google, одна тільки видача якого дає українським ЗМІ більше трафіку, ніж всі інші пошукові системи і соціальні мережі разом узяті; з іншого боку - спроби в сторону факт-чекінга і боротьби з фейк.

Це проблема? Дивлячись для кого. Кому-то в майбутньому адаптуватися під нові вимоги буде складно, хтось - закриється, а творці якісного продукту на тлі інших тільки виграють. Так, одна зі складових нового підходу - набили сеошників оскому критерії EAT - разом з активною боротьбою Google проти «фейк-ньюс» привели до появи корисних можливостей для новинарів та інших видавців.

Що нового з’явилося для новинних сайтів:

Тепер підвищити свої позиції у видачі можна ще одним способом. Для цього досить використовувати інструменти для створення контенту з перевіреними фактами. Наприклад, для перевірки зображень в Google Images можна відбирати ті картинки, у яких є мітка «Fact Check». По кліку на неї ви побачите опис деталей перевірки. Мітка відображається тільки у тих матеріалів, які додані з «незалежних авторитетних джерел» і відповідають критеріям Google.

Також за допомогою інструменту розмітки перевірених даних на новинному сайті можна відзначати перевірені факти без використання структурованих даних.

Після цього дані про перевірку можуть потрапити в розширені результати видачі Google.

У Search Console з’явився звіт про ефективність сайту в Google Новинах. Він дозволяє аналізувати поведінку користувачів всіх новинних сервісів компанії - веб-версії news.google.com, а також мобільних iOS- і Android-додатків. У звіті вказується частота показу і популярність матеріалів, а також те, як з ними взаємодіють користувачі з різних країн.

У фоновому режимі продовжують удосконалювати і інші технології. Одна з них - індексації фрагментів (passage indexing) в Google - ще непомітна користувачам, але може проявити себе вже в цьому році: у технології серйозний потенціал змінити процес пошуку інформації. До тих пір розберемося займемося наявними інструментами і способами просування - подробиці нижче.

Які способи просування підходять для новинних сайтів?

В загалі все ті ж, що і майже для будь-якого іншого сайту, але за одним винятком - працювати з деякими з них потрібно інакше. Візьміть хоча б SEO: як Вам ідея зібрати семантичне ядро для новинного сайту (не для 0,1% сторінок під ВЧ-ключі, а для сайту)? А що щодо контент-плану новин на місяць вперед? У порівнянні з інтернет-магазином новинний сайт потрібно просувати шкереберть, тут адже навіть конверсії в продажу і тієї немає. Зате є свої «фішки» - розповімо спочатку про найцікавіші з них.

Google Discover

Якщо ви про це ще не чули, то упустили відмінну можливість отримувати мобільний трафік. Цей сервіс раніше називався Google Feed, він представляє персоналізовану стрічку контенту. Вибірка формується на підставі особистих інтересів користувачів, історії переглядів і актуальних тем в регіоні. Якраз останній критерій вибору контенту і є ваш пропуск в стрічки мобільних користувачів, оскільки зазвичай Google Discover віддає пріоритет найбільш свіжому контенту. Чи варто говорити, що для новинних сайтів це велика удача.

Як використовувати: додати сайт в Google Discover не можна - сервіс самостійно визначає, який контент потрапити в видачу, відповідно до своїх алгоритмами. Щоб підвищити свої шанси опинитися в стрічках користувачів, крім публікації актуальних новин на сайті супроводжуйте матеріали зображеннями не менше 1200 пікселів в ширину, використовуйте AMP-сторінки і дотримуйтесь вимог Google до змісту новин.

AMP-сторінки

На цю тему сеошники сперечаються, здається, з моменту анонса сервісу. Хтось обурювався тим, що AMP-сторінки кешуються на серверах Google, що знижує час на сайті власника контенту і знижує SEO-цінність сторінки.

Вплутуватися в інтернет-війни не будемо, але все ж скажемо ще про одне декларованої нестачі AMP - технологія сильно скорочує контроль над оформленням і можливостями сторінки. З цим все вірно, але з моменту створення сервіс змужнів і обріс безліччю компонентів, так що тепер зробити сторінку з витребеньками на будь-який смак - каруселями, javascript або push-повідомленнями - і використовувати AMP можна без проблем.

Варто згадати, що до цих пір у AMP є ще одна важлива перевага для новинних сайтів: тільки такі сторінки можуть потрапити в карусель головних новин Google (Top Stories) на мобільних пристроях. Для новинних сайтів це святе джерело органічного трафіку, але вже в травні цього року разом з введенням Core Web Vitals потрапити туди зможуть будь-які сторінки. З іншого боку, хоч це більше і не буде обов’язковою вимогою, відсоток AMP-сторінок в розділі Top Stories навряд чи значно скоротиться - статтями без цієї технології буде складно обійти їх по швидкості.

Як використовувати: подробиці про налаштування та використання сторінок спільно з сервісами пошуковика можна дізнатися в розділі Google Developers - AMP в Google.

Веб-історії

Якщо Discover - це спроба Google змінити стрічку, то Веб-історії (раніше - AMP Stories) - це спосіб перенести формат історії в пошукову видачу, рекомендації і картинки. Раніше сервіс був не особливо популярний, але в останні місяці привертає все більше уваги. Це вдале рішення для новинних сайтів: судячи з усього, Google не докладає особливих зусиль для того, щоб відрізняти веб-історії від історій з соціальних мереж, і позиціонує їх як якісний редакційний контент.

На додаток до того, сервіс пропонує оптимальні для видавців можливості, в тому числі монетизацію за допомогою реклами, вбудовування посилань, повний контроль над розміщеним на сервері контентом і індексованих пошуковою системою.

Не варто недооцінювати інструмент: якщо у Вас є можливість вкладатися тільки в один канал просування, ми рекомендуємо особливу увагу звернути саме на Web Stories - він добре окупає вкладення і дозволяє в подальшому зайняти високі позиції в пошуковій видачі.

Як використовувати: для створення веб-історій вже є десятки простих рішень - просто виберіть відповідне або скористайтеся інструментами для роботи з AMP. Потім залишиться тільки перевірити історію на наявність помилок і переконатися, що для неї приведені всі потрібні метадані - зробити це можна за допомогою інструменту перевірки AMP-сторінок і веб-історій, в якому історія повинна коректно відображатися в режимі попереднього перегляду. Після цього історію можна публікувати на сайті і чекати індексації роботом.

Новинні стрічки

Зазвичай саме додавання сайту в новинні стрічки дає йому більшу частину трафіку. Найбільш з них, всім відомий - це Google Новини. Додати в них, ви отримаєте помітне прискорення індексації ваших матеріалів, підвищите авторитет майданчика для пошукових систем, отримаєте додаткових цільових відвідувачів, а також зробите сайт більш привабливим як рекламний майданчик. Щоб додатися в новинні стрічки, потрібно регулярно публікувати унікальні новини - без них це зробити буде непросто. Крім того, на сайт потрібно додати розділ з контактами, а в ідеалі - і сторінку про видання зі списком авторів.

Як використовувати: вивчити вимоги Google до сайтів і подати заявку на підключення до стрічки новин можна в Центрі видавців.

5. Чаклунчик новин «Головні новини» Google

У видачі пошукової системи є спецелемент - називається - OneBox. Він потрібен для виведення розширених результатів пошуку: переліків релевантних організацій, товарних каруселей, картинок, відео, інформаційних зведень та іншої інформації.

Оформлення за 15 років встигло змінитися, але принцип все той же - в цей список новин потрапляють матеріали з гарячими новинними запитами. Хіба що тепер в ньому відображаються ще й фотографії, а не тільки заголовки з посиланнями. Крім того, елемент отримав назву - «Головні новини» (Top stories):

Для попадання в «Головні новини» Google видавці проходять перевірку.Повний список рекомендацій можна подивитися в Центрі видавців , але ключові вимоги такі:

  1. На сайті повинен бути виключно новинний контент - ніяких вакансій або прогнозів погоди.
  2. Статті повинні бути унікальними.
  3. Для переходу з однієї сторінки сайту на іншу потрібно використовувати мінімум перенаправлень.
  4. У статтях повинні бути розмічені структуровані дані.
  5. У кожного матеріалу повинні бути чітко вказані дата і час публікації.

Враховуйте, що ранжування в «Головних новинах» багато в чому залежить від наявності ключових слів в заголовку.

При цьому заголовком тут вважається h1, а не title. Втім, пошукова система рекомендує використовувати один і той же заголовок в обох випадках. Також важлива частота публікацій на сайті, свіжість матеріалів і наявність зовнішніх посилань.

Однією з особливостей цієї системи є включення в нього матеріалів, які могли бути буквально тільки що опубліковані на сайтах. Це відбувається завдяки так званої швидковидачі - технології термінової обробки матеріалів, за допомогою якої вони потрапляють в індекс за пару хвилин.

У ній реалізований спеціальний алгоритм ранжирування, що бере до уваги тільки внутрішні чинники. Після трьох днів сторінки з бистровидачі індексує основний бот і тоді для них задіюється основний алгоритм ранжирування, після чого вони займають місце в звичайній пошуковій видачі.

SEO

Для новинних сайтів пошукова оптимізація в її звичному вигляді підходить мало. Справа в тому, що просувати такі майданчики звичайними методами сенсу мало, так як більшу частину вмісту сайту складають статті з низькочастотними запитами, які перестають бути комусь потрібними вже через пару днів після публікації. Вся ця маса перебуває в постійному русі - на сайті день за днем з’являється новий контент, але заздалегідь спланувати його підготовку неможливо. Є деякі винятки - всілякі сторінки розділів і категорій, - але їх частка зовсім незначна.

Робити ставку на розвиток вже опублікованих сторінок і працювати з вічним контентом на новинному сайті вдасться хіба що при створенні контент-ферм. В іншому трафік залучають інші канали - в основному, новинні стрічки і довгий хвіст НЧ-запитів. При правильному підході ці методи можна об’єднати. Спочатку доведеться привести сайт в порядок:

Задати технічні налаштування і видалити помилки. В першу чергу потрібно позбутися від дублів, закрити все зайве від індексації, налаштувати автоматичну генерацію Sitemap, налаштувати віддачу сервером 404 помилки, позбутися від битих посилань, зайвого индексируемого коду на сторінках, проблем з перенаправленням, можливих дублів, неправильної структури і багатьох інших проблем, якщо вони є на сайті.

Також особливу увагу слід приділити швидкості завантаження сайту, причому як мобільної версії, так і компьютерної - якщо вона низька, то ефект від виправлення помилок в Google буде особливо помітний.

Також на новинний сайт важливо впровадити мікророзмітки Shema.org і Open Graph, якщо вона на ньому ще відсутня. Виконання цих робіт дозволить поліпшити параметри сайту, що вже може привести до помітного зростання трафіку на сайту.

Оптимізувати внутрішні сторінки не новинних розділів. На новинний сайт трафік з пошукових систем найчастіше привертають статті. Ці сторінки і потрібно оптимізувати в першу чергу, щоб підвищити саме їх позиції в пошуковій видачі. Для цього важливо добре опрацьовувати семантику, правильно оформляти тайтли, дескріпшен і H1, а в матеріалах - уникати переспама.

Поліпшити поведінкові чинники.Щоб користувачі не йшли з сайту відразу після прочитання статті, їм потрібно в потрібний момент запропонувати затриматися на сайті. Домогтися цього можна за допомогою посилання в тексті новини, тематичних посилань на релевантні матеріали, блоку з популярними новинами, з тематичними матеріалами, пошуку по сайту, а також правильної структури самої сторінки: в ідеалі на ній повинні бути зображення, коментарі, розважальні блоки (голосування , конкурси), а також кнопки, за допомогою яких читачі зможуть поділитися посиланнями на вподобані матеріали в соцмережах. Також домогтися поліпшення поведінкових факторів допомагає функціонал нескінченної стрічки статей і новин.

Контент-ферми

Коли на сайті все буде налагоджено, можна приступати до чогось цікавішого, наприклад, - до формування контент-ферм. Ці розділи потрібні для залучення трафіку за інформаційними запитами, але зазвичай слабо пов’язані з іншим вмістом сайту. Контент-ферму присвячують якійсь широкій темі - наприклад, здоров’ю, кулінарії або бухгалтерії - і пишуть для неї статті, заточені під конкретні запити: як вилікувати якусь хворобу або приготувати страву. В рамках новинного сайту такий розділ стає острівцем SEO-нормальності, де працюють стандартні методи просування і поступового розвитку сторінок.

Pinterest

Як новинне видання, ви напевно постійно працюєте з зображеннями для статей. Один з найпростіших способів отримати додатковий трафік і посилання - це регулярне додавання картинок в Pinterest. Отримати від цього максимальний ефект можна, якщо розподіляти зображення по рубриках.

Як використовувати: зробіть додавання картинок в сервіси одним з етапів робочого процесу.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

О Господи, - зітхнула вона, - завжди одне і те ж! Якщо хочеш, щоб Google добре до тебе ставився, поводься з ним, як остання погань; а якщо ти з ним звертаєшся по-людськи, він з тебе вимордує всю душу.