Які етапи проходить стаття у професіоналів перед тим, як з’явитися на сайті

Квітень 2, 2021 | Блог | Контент-маркетинг

Відповідь на питання: «Де брати контент?» Далеко не однозначний. Щоб вирішити, чи впораєтеся ви з підбором інформації для сайту або краще звернутися в агентство, треба розуміти, з чого складається контент і як він створюється. Ми допоможемо розібратися в цьому питанні.

З першого погляду може здатися, що з наповненням сайту текстовим контентом впорається будь-який: всього-то й потрібно регулярно розміщувати статті, а їх можна писати самостійно або замовляти у авторів. Але тільки профі розуміють: зробити вміст сторінок максимально корисним для проекту, унікальним, цікавим, зрозумілим для пошукових систем і відвідувачів не так просто, як здається. Якісний текст завжди створюється в кілька етапів, і жоден з них не можна замінити або пропустити.

1. Вибираємо тему

Теми для статей можна брати зі стелі. Є кілька вимог, яким повинна відповідати проблематика тексту. В першу чергу, це актуальність, тобто свіжість і новизна пропонованої інформації. До другої - відповідність майбутнього матеріалу потребам реальних і потенційних клієнтів. Текст повинен бути цікавий відвідувачам сайту, без цього стаття буде просто займати місце.

На окрему увагу заслуговує заголовок. Він визначає, перейде людина на ваш ресурс або піде далі, до конкурента. Підбір назви - дуже складний процес. Воно повинно бути привабливим, відображати проблематику, демонструвати читачеві, що текст дасть йому потрібну інформацію. Якщо потрібно SEO-текст, в заголовок доведеться вставляти ключі, а вибрати їх правильно може тільки фахівець.

Найпоширеніші шляхи пошуку теми:

  1. Запити з пошукових систем, що ідеально для SEO-текстів.
  2. Дані Google Trends, які постачають проблематику для експертних, новинних, аналітичних статей.
  3. Аналіз запитів в пошуку сайту. Якщо люди шукають у Вас якийсь матеріал, краще їм його надати.
  4. Інформація з конкуруючих сайтів. З таким джерелом ви не помилитеся і гарантовано виберете корисну тему.
  5. Мозковий штурм. Цей шлях не виключає сказаного вище. Він, скоріше, доповнить інші методи або допоможе вибрати найкраще з уже зібраного.

2. Визначаємо формат статті

Після того, як тема визначена, належить підібрати формат майбутнього тексту. У більшості випадків, одну і ту ж інформацію можна «упакувати» абсолютно по-різному. Вибір залежить від майданчика, де буде опублікований текст, і від завдання, яку ви збираєтеся за допомогою статті вирішити.

Ось перелік поширених форматів, кожен з яких виконує свою функцію:

  1. Легкі, кумедні, практично «попсові» матеріали, завдання яких - привести на сайт трафік з соціальних мереж і рекомендаційних систем.
  2. Аналітика для залучення серйозних читачів.
  3. Новинні матеріали, завдяки яким користувачі розуміють, що власник сайту в курсі останніх новинок і змін.
  4. SEO-тексти, необхідні для просування в пошуковій видачі. Таку статтю непросто написати, оскільки доведеться вводити в неї масу ключових слів, які треба ще правильно підібрати. Додамо, що текст повинен бути цікавий людям, без цього пошуковики його не приймуть.
  5. Опитування, покликані виявити інтереси і потреби цільової аудиторії. Вони допомагають формулювати теми нових статей.
  6. Тести, що відповідають тематиці ресурсу. Це прекрасний спосіб збільшити глибину переглядів і затримати відвідувача на сайті.

Помилки у виборі формату можуть занапастити найцікавіший текст.

3. Етап створення тексту

Стаття - не просто набір букв і слів, що передає інформацію. Вона повинна бути корисною, цікавою і зручною для читання. Забезпечується це застосуванням ряду прийомів.

Дотримання логіки подачі матеріалу. В хорошому тексті чітко простежується структура, немає незрозумілих термінів. Прочитавши його, людина розуміє, що мав намір донести до нього автор.

Використання невеликих абзаців і як можна більш коротких пропозицій. Це полегшує сприйняття і допомагає витрачати менше часу на читання.

Жорстке структурування тексту, тобто наявність заголовків, підзаголовків, цитат, виносок, списків. Це корисно у випадках, коли читач не знає, чи потрібен йому матеріал. Пробігши сторінку поглядом, він отримує уявлення про зміст і корисності статті.

Відсутність відступів від теми, сторонніх міркувань, зайвих фактів і даних, тобто «води». Ніхто не буде витрачати час на читання непотрібних слів.

До цього додамо, що в текст треба граматично і стилістично правильно вставити ключові слова і запити. Зробити це одночасно з використанням перерахованих вище прийомів відверто складно.

4. Коректура

Коректура - це дуже важлива робота. Вона складається в вичитування тексту та виправлення в ньому помилок - орфографічних, синтаксичних, смислових і т.п.

Практика показує, що далеко не всі копірайтери дотримуються мовні норми і пишуть грамотно, і навіть надцікавого текст не застрахований від помилок. Ці «дрібниці» можуть зіпсувати враження від інтернет-ресурсу і «відправити» вигідного замовника до конкурентам. Ще один важливий момент - пошукові системи теж звертають увагу на помилки в статтях, грамотний текст дуже важливий для SEO.

Якщо власник сайту має філологічну освіту і вже займався коректурою - на неї можна не витрачатися. Але така ситуація зустрічається рідко. На щастя, замовляючи створення контенту досвідченого фахівця , можна забути про проблему, адже він про все подбає.

5. Редактура

Якщо обов’язки коректора зводяться до вичитування на предмет виявлення орфографічних, граматичних і стилістичних помилок, виловлювання помарок і помилок, то редактор зобов’язаний вникнути в суть написаного. Його завдання - внести необхідні зміни, перевірити факти та ін. Все це впливає на відвідуваність, репутацію сайту в очах користувача, на ранжування і інші фактори.

Фахівці ніколи не нехтують послугами хорошого редактора, а шукати його потрібно вміти. Якщо власник сайту націлений на успіх, він довірить професіоналу весь комплекс створення якісного контенту, в тому числі і редактуру.

6. Підбір фото та інфографіки

Контент-фахівці, які знають свою роботу, розуміють: ілюстрації та графіки значно підвищують привабливість інформації, з якою знайомиться читач.

Але розміщення фото в статті - особливе мистецтво, в якому дизайн з’єднується з психологією. Є професійні секрети, як і які саме зображення розташувати в тексті, щоб відвідувач не захотів піти. Все, що може зробити господар сайту - знайти привабливе фото в інтернеті і вставити його куди-небудь між абзацами. Але сумний досвід змушує зробити висновок: такий спосіб не тільки не йде на користь, але може навіть нашкодити. Майстер ж знайде відповідні фотографії - можливо, купить їх на спеціальних біржах або сам Отріс - і помістить в потрібних місцях, розставивши чіткі акценти.

Врахуйте, що просто підібрати відповідні ілюстрації недостатньо. У кожного зображення є автор, чия праця треба поважати і часто оплачувати. Можна використовувати фото:

  • з безкоштовних фотобанків і фотостоков;
  • зроблені власноруч;
  • після отримання дозволу автора;
  • куплені на відповідних ресурсах.

Відзначимо, що іноді власник сайту через недосвідченість купувати не фотографію, а тільки право на її використання протягом певного часу. Вигідніше доручити підбір знімків фахівцям і не потрапляти в подібні ситуації.

Малювання інфографіки

В інтернеті багато графічних картинок, але для ряду статей потрібні певні схеми і зображення - так звана інфографіка. Теоретично, зробити її можна за допомогою різноманітних онлайн-сервісів, але краще віддати рішення задачі на відкуп агентству. Причина проста - саме там дизайнер і райтер працюватимуть разом. Спеціаліст виділить і формалізує ключові моменти, а дизайнер створить зображення. Іноді інфографіку плутають зі звичайними картинками. Тим часом, це різні засоби. Інфографіка - це зображення конкретної інформації за допомогою тексту, схем, фігур і символів. Саме вона полегшує сприйняття статті, а також дозволяє отримати додатковий трафік.

Відповідно до недавнього дослідження, інфографіка читається в 30 разів частіше, ніж текст. Нерідко подібні зображення розходяться по Мережі. Якщо залишити на них адреса сайту або логотип компанії, вийде безкоштовна пасивна реклама.

Фахівці з просування не зневажають таким методом, зате його часто не беруть до уваги власники сайту - і втрачають на цьому масу можливостей.

7. Верстка, публікація статті на сайт

Всі зусилля зводяться до нуля, якщо неправильно підійти до верстки контенту. Це важливий процес, який відповідає за візуальне сприйняття матеріалу читачами. Коди html, різні рамки, колір тексту, вирівнювання, підзаголовки - від цього і багато чого іншого залежить настрій зайшов на сайт читача і ставлення до ресурсу пошукових систем.

Тут багато дизайнерських і психологічних нюансів, якими потрібно оволодіти не тільки в теорії, а й на практиці. Крім того, дуже важливий процес перелинковки, але про це докладніше розповімо в іншій статті.

Створення якісного контенту - особливий світ, в ньому діють свої правила. Завбачливий власник довірить цю роботу надійному фахівцю, тим самим заощадивши багато часу, сил і нервів. І в результаті він отримає ресурс, який полюблять пошукачі і оцінять відвідувачі.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Пошуковий маркетинг (SEO) надає більш істотний вплив на збільшення продажів в магазинах, ніж демонстраційна реклама (фактично це вплив в три рази більше).