ЗМІ в інтернеті: як SEOшнику просувати медіа поза агрегатора

Травень 17, 2021 | Блог | SEO,Просування сайту

Агрегатори для ЗМІ - палиця з двома кінцями: сьогодні вони дають весь трафік світу, а завтра змінюють алгоритми і залишають Вас без відвідувачів. Розповідаємо, як просувати медіа та залучати трафік, не впадаючи в залежність від непередбачуваних каналів.

Якщо ви працюєте в ЗМІ, то чули і без нас: онлайн-просування медіа з кожним роком стає все складніше. З одного боку падає трафік з пошуку через комерціалізацію видачі, з іншого - зростає необхідність в непередбачуваних агрегаторах. Разом з усім цим ще й нішеві медіа, вони відщипують відвідуваність у великих ЗМІ з різних сторін. На щастя, на всі ці негаразди є слушну відповідь - старе-добре SEO, з яким просто потрібно навчитися працювати.

SEO помер, хай живе SEO

Скарги на падіння пошукового трафіку через комерціалізацію видачі тривають не перший рік. На словах представники ЗМІ все частіше не беруть SEO в розрахунок і звинувачують пошуковики - в першу чергу Google - у всіх смертних гріхах, в тому числі в своїй залежності від агрегаторів. Однак, статистика демонструє діаметрально протилежну картину.

За даними Liveinternet, переходи з однієї тільки видачі Google дають сайтам ЗМІ в 70 разів більше відвідувачів, ніж Google News, UkrNet та інші агрегатори разом узяті - 28 мільйонів переходів проти 400 тисяч.

Яндекс хоч і поступається конкуренту - з його допомогою на сайти ЗМІ щомісяця відбувається сім мільйонів переходів, - але все ще з великим відривом випереджає і агрегатори, і соціальні мережі.

Навряд чи є більш наочний спосіб продемонструвати, що SEO для новинних сайтів був і залишається головним джерелом трафіку. Інша справа, що над пошуковим просуванням, особливо, коли мова йде про сайті ЗМІ, потрібно довго і напружено працювати - підводних каменів тут безліч.

Чому SEO для ЗМІ не таке як всі?

Великі новинні видання, а вже тим більше глянець, - окремий світ. Звідси і складнощі, з якими стикаються працюючі зі ЗМІ SEO-спеціаліст. Просування таких проектів без особливостей обходиться рідко, тому ми підготували кілька порад про те, до чого краще підготуватися SEO-фахівцям:

Забудьте про семантичне ядро . Зібрати всі запити за пару безсонних ночей з Key Collector Вам не вдасться. Краще відразу змиріться з тим, що зробити це неможливо за визначенням, неважливо скільки у Вас на це є час. У великому ЗМІ запити обчислюються сотнями тисяч і про найважливіші з них ви дізнаєтеся раптово, а на наступний день про них вже ніхто і не згадає. Працювати доведеться великими мазками, що вказують загальні напрямки.

«Копірайтеру» буде на Вас наплювати . Чим ближче до Вас буде мир глянцю, тим правдивіше буде це твердження: навряд чи хтось дасть сеошнику редагувати статті в Vogue або, наприклад, Esquire. У кращому випадку Вам дозволять міняти мета-теги.

Готуйтеся до просування в Google . Якщо до цього ви, як і більшість російських сеошників, в першу чергу займалися SEO під Яндекс, Вас чекають зміни. У світі ЗМІ Google генерує 80% трафіку з пошукових систем.

Ще одна особливість полягає в контенті, що генерує більшу частину трафіку. У ЗМІ основну масу переходів дають нові публікації, тому турбуватися питанням їх високого ранжирування у видачі краще якомога раніше.

У чому ЗМІ помиляються при просуванні?

Причина, по якій у багатьох медіа не виходить в SEO, гранично проста - до пори до часу ЗМІ взагалі не приділяють уваги пошуковому просуванню. Ось, як це часто буває:

Ніхто не замислюються про те, щоб залучити сеошника ще на етапі проектування і створення сайту . Через це при розробці не враховується безліч технічних вимог.

Журналісти нехтують SEO і не розуміють, що і навіщо потрібно робити при підготовці статей.

Розробка обмежена в ресурсах і вважає зміни, необхідні просування, непріоритетними, так як результат від них буде видно нескоро.

Маркетолог або менеджер не може вплинути на розробників і журналістів через малий стаж, недосвідченість чи нерозуміння завдань SEO.

У цих проблем один корінь - просування вимагає великих затрат і уваги майже всіх підрозділів ЗМІ: розробників, журналістів, дизайнерів і керівництва. Коли домогтися цього не виходить, виникають прості, але шкідливі для просування сайту помилки: на ньому відсутній мікророзмітки, не генеруються унікальні метадані, а технічні піддомени і розділи сайту відкриті для індексації.

Список можна продовжувати нескінченно, але результат один і він Вам чудово відомий.

Як докричатися до журналістів?

Уникнути ситуації, в якій сеошника ніхто не чує, дозволяє адміністративний важіль. Досить проводити наради з керівництвом - наприклад, шеф-редактором або головним-редактором, - щоб він потім доносив до команди важливість додавання до матеріалів правильних тегів, перелинковки і будь-яких інших важливих для просування питань. Якщо у журналістів є KPI і премії за кількість переглядів матеріалів, донести до них правила буде значно простіше. Також правильно організувати роботу допоможуть наступні дії:

Проведіть семінари для журналістів і редакторів . Ваша мета - зацікавити їх потенційними результатами SEO-поліпшень і пояснювати, як їх досягти.

Домовтеся про регламент , за яким сеошникі будуть заздалегідь дізнаватися про всі готуються на сайті зміни.

Налагодьте з розробниками спільне управління проектом в таск-менеджері - це дозволить заздалегідь планувати майбутні зміни і розподіляти завдання відповідно до їх пріоритету.

Щоб налагодити взаємодію з розробниками, завдання краще навчитися формулювати на їх мові. Для цього доведеться вникнути в особливості циклу розробки і планування, тоді ви зможете своєчасно віддавати в роботу будь-SEO-завдання.

Що Сеошнику потрібно знати про просування ЗМІ

Більшість вимог стандартні і підійдуть для будь-яких інших сайтів:

  • Ретельно опрацювати структуру інформації на сайті і задайте логічну ієрархію;
  • Складіть коректну карту сайту;
  • Додайте на сторінки мікророзмітки;
  • Переконайтеся в високій швидкості завантаження сайту (як десктоп, так і мобайл);
  • Нарощуйте контрольний вагу;
  • Пишіть для людей, але не забувайте і про ключові слова.

Оскільки працювати належить з великим порталом, безупинно генеруючим контент, окремо варто згадати метадані - вони майже завжди зроблені неправильно. В першу чергу підготуйте правила шаблонізаціі там, де це можливо, - наприклад, для сторінок тегів і деяких розділів.

Для цього почистіть метатеги від сміття, розділіть їх на групи і для кожної з них задайте свій шаблон генерації. В майбутньому це дозволить отримувати трафік по високочастотним запитам, а перший приріст відвідуваності буде помітний вже через один-три місяці.

Для деяких розділів і матеріалів метатеги доведеться писати вручну. Це також дасть помітний приріст трафіку, особливо, якщо підготувати дані вдасться заздалегідь під конкретний інфопривід.

Також не забувайте про перелінковку - складіть для редакції набір рекомендацій про те, як це правильно робити. Обов’язково донесіть до журналістів важливість коректної верстки матеріалів.

Що стане в нагоді при просуванні?

У випадку зі ЗМІ особливу увагу слід приділити AMP-версіями сторінок. Цю технологію Google придумав спеціально для видавництв, щоб в рази прискорити завантаження сторінок на мобільних пристроях.

Чому це важливо для SEO? Як мінімум, тому що в результати видачі по новинним запитам пошуковик додає спеціальну карусель з AMP-сторінками - вона відображається перед органічної видачею. Вказати наявність AMP-версій сторінок можна за допомогою тега і атрибута rel = «amphtml». Щоб перевірити, чи коректно вони відображаються, використовуйте Google Search Console.

Що стосується аналітики, в першу чергу рекомендуємо сегментувати трафік по пошуковим системам, точкам входу, регіонах і будь-яким іншим важливим для проекту параметрам - це дозволить точно розуміти причини зміни відвідуваності.

Також Вам може стати в нагоді інструмент «групи контенту» в Google Analytics. З його допомогою можна об’єднати сторінки по потрібним критеріям - наприклад, за обсягом статей, датою їх публікації або автору. Це особливо корисно, коли об’єднати матеріали по URL-адресою не представляється можливим. За допомогою цього інструменту можна виявити, наприклад, що краще за все привертають трафік статті певного обсягу або віку.

Що стосується вимірювання результатів роботи, тут все залежить від ваших цілей. Одним важливо збільшити глибину перегляду, іншими словами - середній час на сайті, а далі - підвищити CTR або трафік. Вимірювати всі ці показники можна за допомогою стандартних інструментів - Google Analytics. Добрими значеннями для ЗМІ є наступні цифри: показник відмов у районі 8-10% і час на сайті від 4 до 7 хвилин.

Залишити коментар

Currently there are no comments, so be the first!

Це може бути важливо

Так, алгоритми змінюються, але це було б ще півбіди. Погано те, що іноді вони раптово змінюються, ось у чому фокус!